כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אולטימטום דתי בחדרה: רפורמים או אנחנו

המפלגות החרדיות הודיעו לראש העיר פה אחד: כל ניסיון ללכת לטובת הרפורמים ולהקצות להם מבנה - ייתקל בסנקציות ואולי אף בפרישה מהקואליציה

מחאה נגד הרפורמים בכותל. צילום: פלאש 90
מחאה נגד הרפורמים בכותל. צילום: פלאש 90

המאבק ברפורמים מגיע גם לעיר חדרה: הסיעות הדתיות והחרדיות בעיר פנו לראש העיר צביקה גנדלמן במסר ברור - אם הרפורמים יקבלו מבנה לתפילה בעיר, אנחנו פורשים מהקואליציה.

גורמים בעיר מסבירים ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בקבוצה קטנה של חילונים תושבי העיר אשר דורשת מראש העיר להקצות מבנה לבית כנסת רפורמי עבור תפילות יום כיפור. לדברי הגורמים מדובר בתושבים צעקניים שכבר הובילו בעבר מאבקים נגד השבת ובעד פתיחת בתי קולנוע וחנויות, מאבק שנכשל, וכעת הם מנסים שוב להדליק עימות בין הדתיים לחילונים בעיר.

אמש נערכה שיחה בין כל ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות בחדרה, ובסיומה יצאו הסיעות בהחלטה חד משמעית, כי כל הקצאה של מבנה או דיבור עם הרפורמים תיחשב הכרזת מלחמה עליהן ועלולה להוביל למשבר. מדובר בסיעות ש"ס, הבית היהודי, יחד שבטי ישראל וזהות יהודית. שיחד הן מונות למעלה משליש חברי המועצה - 7 נציגים.

יו"ר סיעת ש"ס בעיר בועז ביטון אמר ל'בחדרי חרדים' כי "ראש העיר קיבל את המסר הזה. אנחנו חדים כתער. אם האנשים האלו יקבלו מבנה אנחנו הולכים ללכת על זה בכל הכוח, כולל סנקציות בהצבעות במועצת העיר ואף פרישה מהקואליציה".

ביטון הוסיף כי "אנחנו עם המגזר החילוני בעיר יש לנו שיחות ופועלים בשיתוף פעולה. הרפורמים הם אנשים שבאו לייצר תורה אחרת ואלטרנטיבה אחרת, הם אנשים שהוציאו את עצמם מהעם היהודי. את השואה הרוחנית שהם עשו בארה"ב אנחנו רואים היום, רק 10 אחוז מהרפומים אין בהם נישואי התבוללות. אין לנו בעיה שהמגזר החילוני יקבל מבנה, הם אחים שלנו, אבל נילחם נגד הרפורמים בכל הכוח. אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי הנעשה בעיר ונסיק מסקנות בהתאם".

חבר מועצת העיר הרב בן ציון נורדמן אומר לבחדרי חרדים: "אנחנו לא מקלים ראש באיום הזה, הדרכים המתוחכמות של התנועה הרעה הזאת בהחלט מדירים שינה מעינינו, בדרכם הם פונים בשפת חלקות לסכסך ולפלג, להפריח בקשות הזויות ולנסות לגייס תומכים ושותפים.

"יחד עם זאת אני אומר חד משמעי כי 'בחדרה הם לא יצליחו'. אני יחד עם חבריי למועצת העיר מתואמים גם עם ראש העיר ויכולים לומר בוודאות כי היה לא תהיה. כולם ללא יוצא מן הכלל מוזמנים באהבה, לבתי הכנסת ולמרכזים התורנים הפזורים ברחבי העיר /ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום'".
חדרה רפורמים הרב נורדמן עירייה תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד