א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פתרון חלקי לילדות החרדיות מקרית יובל

למרות סירובו של ראש העיר להעניק קרקע להקמת בית ספר בשכונתן, נמצא פתרון זמני שימנע את קריסת בית הספר הותיק בבית וגן

חרדי וחילוני בקרית יובל. צילום:נתי שוחט, פלאש 90
חרדי וחילוני בקרית יובל. צילום:נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לקראת שנת הלימודים שתיפתח בעוד כעשרה ימים ולאחר שנים של צפיפות בכיתות בית הספר בית יעקב "בית וגן", יפתח החינוך העצמאי בית ספר חדש - בית יעקב "היובל". בית הספר הייחודי שיוקם, ישמש את שכונות דרום-מערב העיר ירושלים, קרית יובל וקרית מנחם והקמתו התאפשרה בתיאום מלא עם רבני השכונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עד שייכנס בית הספר למשכן קבע שיבנה בשנים הקרובות, שכרה עיריית ירושלים את מבנה ישיבת "באר התורה" לשעבר, ברחוב הפסגה שבבית וגן, אשר יותאם בחודשים הקרובים לצרכי ביה"ס החדש, כאשר כבר בימים אלו החלו פעולות הבניה בשטח.

עיריית ירושלים נעתרה אף לבקשת החינוך העצמאי, אשר ביקש לפתוח כבר עם תחילת שנת הלימודים את בית הספר לטווח הכיתות א'–ה', ושכרה מבנה זמני לצרכי בית הספר בחודשיו הראשונים. בית הספר יחל את דרכו ברחוב הרב פרנק, במבנה ששימש עד עתה את ת"ת אחיעזר בשכונה ואי"ה סמוך לימי החנוכה, יועברו כיתות הלימוד למבנה הביניים ברחוב הפסגה.

בחינוך העצמאי שוקדים על הכנות לפתיחת שנת הלימודים, בתוכן בחירת צוות ניהולי וחינוכי, אשר יעסוק בחינוך התלמידות לפי המסורת המפוארת של "בית יעקב" והחינוך העצמאי.

כאמור, מלבד פתיחת כיתות א' לבנות קרית יובל וקרית מנחם תפתחנה גם כיתות ב'-ה' לבנות שכונות אלה, ומכאן, שפתיחת בית הספר החדש, תעניק פתרון מיידי לצפיפות ששררה עד כה בבית הספר בית יעקב בית וגן ממנו תגרענה כעת תלמידות קרית יובל.

הקמת בית הספר החדש תביא לכך, שכבר בימים הקרובים יזומנו לבית הספר החדש הורי התלמידות בקרית יובל וקרית מנחם. ובמקביל יוזמנו לבית הספר בית וגן הורי התלמידות מיתר השכונות הסובבות את בית וגן לרשום את בנותיהן לביה"ס. הרישום יתבצע על פי אזורים וללא אפליה, כמסורת החינוך העצמאי.

המהלך כולו התאפשר בתום חודשים ארוכים של פעילות לה היו שותפים רבני הקהילות, בפגישה שחתמה מאמצים אלה, הבוקר, בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לבין המנהל הכללי של החינוך העצמאי, אליעזר סורוצקין, בלשכת ראש העיר. בהשתתפות מנכ"ל העירייה, מנהל מנח"י ומחזיק תיק חינוך חרדי.

מנכ"ל החינוך העצמאי הודה גם לכלל חברי המועצה החרדים על פעילותם בנושא. ראוי לציין כי אך בסוף השבוע נערכה פגישה בלשכתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש בהשתתפות מנכ"ל העירייה וסגן ראש העיר יוסי דייטש, שעסקה אף היא בין השאר בנושא זה.

בנוסף, מן הראוי לציין כי מדובר בפתרון לא אידיאלי עבור אותם הורים, שבנותיהם נאלצות לכתת רגליהן משכונה לשכונה, זאת בשל סירובו העיקש של ראש העיר להקצות מבנים לחרדים בשכונות המעורבות, כפי שחשף הפרשן הפוליטי הותיק יעקב ריבלין.
בית ספר בית וגן קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד