כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מאבק הקראוונים: ההורים מאיימים להשבית את הלימודים בירושלים

בעקבות השימוש ההולך וגובר בקראוונים ככיתות לימוד לבנות החרדיות בירושלים - מתגבשת ההחלטה להכריז על השבתת לימודים בשכונות החרדיות בעיר • במקביל, בקשה דחופה לבית המשפט נדחתה, וההורים שוקלים עתירה לבג"ץ

ראוי ללימודים? קראוון. צילום אילוסטרציה: ליאור מזרחי, פלאש 90
ראוי ללימודים? קראוון. צילום אילוסטרציה: ליאור מזרחי, פלאש 90

מלחמת המנ"דים: שנת הלימודים הקרובה צפויה להיפתח במאות בתי הספר כבר ביום חמישי הבא, ה-1/9 למניינם, אולם בירושלים מתנהל מאבק עז שעשוי להוביל להשבתה כוללת של לימודי הבנות בשכונות החרדיות, כפי שנחשף בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'.

קצת רקע: בשל הגידול הטבעי המבורך נהמחסור במבנים, משכנת עיריית ירושלים תלמידות חרדיות במבנים ארעיים ובמנ"דים, מבנים הלוקים בבטיחות, מסכנים את התלמידים ואינם מכילים תנאי לימוד ראויים, בשל מורכבותם, נדרש למנ"דים הללו חידוש הרישיון מדי שנה. אלא שבמקום לפתור את הבעיה ולבנות בתי ספר ראויים ומבנים נוספים, בעירייה מוסיפים עוד ועוד מנ"דים שכאלה מדי שנה.

"ככל שידוע לי ואומר זאת בזהירות, בחלק מהמבנים יש לא םפחות מסכנת מוות. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שנצטרך לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'", אומר אחד ממובילי המאבק ל'בחדרי חרדים'.

בעקבות כך התקבלה החלטה בהתאגדות של קבוצת ועדי הורים מהשכונות החרדיות בעיר, בהתייעצות עם רבנים, לפנות לבתי משפט כדי לקבל הוראה למשרד החינוך, העירייה והחינוך העצמאי לשכן את הבנות במבנים ראויים. בשלב זה נטל על עצמו משרד עוה"ד וינרוט את הטיפול בתיק, וככל הנראה תוגש עתירה בנושא בקרוב.

במקביל, עו"ד שלמה גוגיג המתמחה בתכנון ובניה, שהוא בעצמו הורה לבנות הלומדות במנ"דים, הגיש בקשה דחופה נגד העירייה לבית המשפט אך היא לא התקבלה, ובית המשפט אף נזף בו על כך שהוא השתהה עד כה, זאת למרות שהוא מתכתב כבר חודש עם העירייה.

"העירייה עקפה את כל חוקי הבניה, עקפה הקצאות ודיון ציבורי, עברה כל איסור אפשרי בשביל לבצע מחטף", אומר גוגיג ל'בחדרי חרדים'. "הייתה ישיבה של נציגי הורים לפני שבועיים ממרבית השכונות החרדיות בירושלים, כולם הסכימו שיש אזלת יד משוועת ושגם הנציגות החרדית לא יכולה להתמודד עם המצב ומסבירה כי ראש העיר מסרב להעביר כיתות ממגזר למגזר, הבנו שבדרכים פוליטיות לא נוכל להושיע וצריך את בית המשפט".

ומדוע הוא מיהר חהגיש בקשה דחופה? "מכיוון שהעירייה פתחה בבליץ מזורז של הצבת קראוונים בניצוחו של איתמר בר עזר מנהל אגף חינוך חרדי, נאלצתי להגיש את הבקשה הדחופה כדי למנוע קביעת עובדות בשטח ולכבד את החוק. הבקשה הוגשה לפני כשבוע, שעות ספורות לאחר שמנופים הוצבו בלב רחוב אבוהב בבית וגן והתחילו להציב שם קראוונים".

לדבריו, לנוכח הסמיכות לפתיחת שנת הלימודים, נמנע בית המשפט מלתת צו מניעה במעמד צד אחד ללא שמיעת עמדת העירייה, הורה לעירייה להגיב בתוך חמישה ימים וקבע דיון דחוף במעמד שני הצדדים שנועד להיערך מחר (ג'), בשל נסיבות טכניות נדחה הדיון לעוד שבוע והוא יתקיים בתרקיך פתיחת הלימודים.

אלא שנכון לעכשיו, ישנה החלטה משותפת לגל נציגי ועדי ההורים, כי במידה ולא יחול שינוי של ממש בנושא, תהיה השבתה מלאה וכוללת של כל בתי הספר החרדים בשכונות רמות א' וג', נוה יעקב, בית וגן, קרית יובל וגבעת מרדכי.

נציג ועד ההורים של בית הספר 'אהל רחל' ברמות ג' מאשר את הדברים ל'בחדרי חרדים': "נכון לעכשיו אם המצב יימשך בצורה הזו של התעלמות של העירייה - נשבית את הלימודים. הוצאנו כבר הודעה בנושא ואנחנו מתואמים עם כל שאר ועדי ההורים בהחלטה משותפת וכוללת".

האם אכן שנת הלימודים תיפתח בזמנה? 'בחדרי חרדים' יעקוב וידווח.

הבקשה הדחופה








עיריית ירושלים ברקת מנדים תלמידות חינוך חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד