ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

נס גדול: 60 חסידים הסתננו באוטובוס פלסטיני לשכם, שבעה נפצעו

60 חסידי 'שובו בנים' עקפו את המחסום הצבאי ושכרו אוטובוס פלסטיני כדי לחדור לשכם ולהתפלל להצלחתו של הרב ברלנד, המערער על מעצדו עד תום ההליכים • האוטובוס הותקף, כאשר לא הרחק מתנהלים חילופי אש בין המשטרה לחמושים - תיעוד

נס גדול: 60 חסידים הסתננו באוטובוס פלסטיני לשכם, שבעה נפצעו
ל

נס גדול בשכם - אוטובוס ובו שישים חסידי ברסלב הותקף על ידי ערבים הלילה (ג') ברחובות שכם, כאשר לא הרחק משם התנהלו חילופי אש בין המשטרה הפלסטינית לחמושים פלסטינים. שבעה חסידים נפצעו קל. חלק מהמתפללים ניסו להימלט באזור חווארה, אך הם נעצרו והועברו למשטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כדי להצליח להיכנס לשכם מתחת לעיני המשטרה, שכרו המתפללים אוטובוס פלסטיני ועליו עלו כ-60 מסידי קהילת 'שובו בנים' של הרב אליעזר ברלנד, על מנת להיכנס בצורה עצמאית ותוך סיכון חיי אדם לתפילה בקבר יוסף בשכם, להצלחתו של רבם - שהועבר אתמול בבוקר מכלא אלה שבבאר שבע לכלא צלמון שבצפון. מאחר ומעצרו של הרב הוארך עד תום ההליכים, מתכוונת פרקליטתו עו"ד רחל תורן לערער על כך לבית משפט העליון.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי כאשר התקרבו החסידים לאזור קבר יוסף הצדיק סמוך לשעה 3:30, האוטובוס הותקף באמצעות אבנים בעיקר מצד פלסטינים, אך ייתכן גם מצד המשטרה הפלסטינית. החסידים עזבו את האוטובוס ונעו רגלית ברחובות שכם.

בכל העת בה החסידים מטיילים רגלית, התנהלו באזור קרבות ירי בין חמושים לבין המשטרה הפלסטינית, סמוך לכלא ג'נייד במערב שכם. הכלא משמש את הרשות הפלסטינית וכלואים בו רבים מאנשי חמאס.

בניסי ניסים, רק אחד הנוסעים נפצע באורח קל מאבן שפגעה בפניו, שישה נוספים נפצעו קל משברי זכוכיות. והשאר לא נפגעו כלל.

כוחות צה"ל גדולים הוקפצו לאזור על מנת לחלצם, ואיתרו את הנוסעים כשהם צועדים רגלית ברחובות שכם המסוכנים. הקבוצה כולה שמנתה כ-60 בני אדם עוכבה על ידי צה"ל והועברה למשטרת ישראל, 32 מהחסידים נעצרו לחקירה במחוז ש"י. כשעה לאחר תחילת האירוע, בסמוך לשעה 4:30, חולצו כולם.

אם לא די בהסתננות המסוכנת, במהלך הנסיעה ברכבים צבאיים בחווארה, כאשר עשרות החסידים מחולקים למספר כלי רכב, אחד מהם פתח את דלת הג'יפ הצבאי תוך כדי נסיעה ונמלט. עם עצירת כלי הרכב, נמלטו עוד 11 ופתחו בריצה לכיוון הר ברכה מצפון לכפר, לאחר סריקות הם נתפסו.

הפצוע והמלווה שלו סיפרו על החוויה לכוחות צה"ל שהגיעו לאבטח אותם, כך עולה מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' - "לא אמרו לנו כלום, חשבנו שאנחנו נוסעים בכלל לקבר אלעזר בן אהרן הכהן בגבעת פנחס בכפר עוורתא, פתאום מצאנו את עצמנו בשכם, פעם ראשונה שלנו".

על רוב חברי הקבוצה ניכר היה הלם מוחלט, ונראה כי הם לא ציפו להיקלע לסכנה איומה זו. ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי לחסידים היה היתר צבאי להיכנס אל הקבר בשכם ביום רביעי, אך הם העדיפו לעשות זאת כבר הלילה, תוך סיכון חמור של חיי אדם. מי שחילצו את חסידי ברסלב הם חיילי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל.

ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילית".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה על האירועים הלילה - "הרצון העז קיים להגיע להתפלל על קברו של יוסף הצדיק, ובוודאי שעיני כל עם ישראל נשואות אל המקום הקדוש הזה, אבל אני קורא ואומר בבירור שלא להסתכן שלא לצורך ולא לסכן את חיילינו.

"יש להצטרף לכניסות המסודרות שמקיימת המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף, במסגרתן מגיעים אלפי בני אדם למקום מדי חודש בתיאום עם צה"ל. כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות וגורמת לסיכון מיותר הן למבקרים בקבר והן לכוחות הביטחון וצה״ל. אנו מצפים לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה ולהרים שם מחדש את ישיבת עוד יוסף חי, דבר שאפילו בהסכמי אוסלו נקבע שיתקיים, וקוראים לכך בכל מקום, לא מתוך כניסות ליליות מסוכנות".











שכם חסידי ברסלב קבר יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד