י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קרב לילי בקבר יוסף: "יכלנו למות, היו חילופי אש כמו במלחמה"

אחד ממשתתפי הכניסה הלילית הפיראטית של חסידי ברסלב לקבר יוסף הצדיק בשכם הלילה, משחזר בראיון ל'בחדרי חרדים' את הדרמה • מהתנגדות השוטרים הפלסטינים שדרכו את הנשק, דרך קרבות רחוב עם דיירי מחנה פליטים ועד לירי של צה"ל

קרב לילי בקבר יוסף: "יכלנו למות, היו חילופי אש כמו במלחמה"
ל

לילה דרמטי שהסתיים בניסים גלויים ללא אבדות בנפש עבר על עשרות מחסידי 'שובו בנים' שהסתננו לקבר יוסף הצדיק בשכם. אוטובוס ובו שישים חסידי ברסלב הותקף על ידי ערבים ברחובות שכם, כאשר לא הרחק משם התנהלו חילופי אש בין המשטרה הפלסטינית לחמושים פלסטינים. שבעה חסידים נפצעו קל. חלק מהמתפללים ניסו להימלט באזור חווארה, אך הם נעצרו והועברו למשטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי 32 מהחסידים שנעצרו - שוחררו בתנאי הרחקה מאזור השומרון ל-15 יום.

ל. אחד ממשתתפי הנסיעה לקבר יוסף הצדיק, מספר לבחדרי חרדים על הלילה הדרמטי: "נכנסנו עם האוטובוס לתוך שכם, הנהג עשה פרסה והוריד את כל החסידים ברחוב הציון, ירדנו מהאוטובוס ברוגע ושלווה ללא צעקות, הרמנו ידים מלכתחילה שהשוטרים לא יחשבו שאנו באים לתקוף, תוך שאנו מתקדמים אט אט לציון. כשהגענו לפתח הקבר קפצו עלינו השוטרים הפלסטינים, תוך שהם צועקים לעברנו 'עצרו עצרו', נעצרנו, הלכנו הליכה איטית עם ידים למעלה וביקשנו בתחינה בערבית מהשוטרים לתת נשיקה אחת בציון ולצאת - והם סירבו.

"לפתע הגיח המפקד של המשטרה הפלסטינית ונתן פקודה לכל השוטרים להעיף אותנו, לא עברו חמש דקות והשוטרים שלפו אלות והחלו להכות בנו נמרצות ולהעיף אותנו, חלק מהשוטרים טענו נשקים וכיוונו אלינו, אבל לא ירו בחסדי שמים. תוך כדי ההליכה לכיוון היציאה, לפתע השוטרים הפלסטינים החלו ליידות לעברנו בלוקים ללא רחם".

לדבריו, "בכל הזמן הזה אנחנו עושים את דרכנו החוצה מהציון. כשהגענו לצומת הרמזורים בשכם נעצרנו שם והשוטרים הפלסטינים נעצרו, לא ידענו מה לעשות, האם לחכות שהצבא יגיע או שנצא ברגל, ואז העליתי רעיון שכולם יצאו ברגל, ואכן התחלנו להתקדם רגלית החוצה - מאחר והיינו בסכנה מאנשי מחנה הפליטים בלטה שסמוך אלינו, תוך כדי היציאה הרגלית הגיחו לפתע 14 צעירים ערבים והחלו ליידות לעברנו אבנים ולקלל בערבית, כמובן שאנחנו החזרנו להם כדי שלא ניפגע והם נסו על נפשם.

"אחד מחברי הקבוצה קיבל אבן בסנטר, נשברה לו השן וירד לו דם. נכנסנו ללחץ והתקשרנו למוקד שומרון שיבואו לחלץ אותנו, לאחר חצי שעה צה"ל הגיע בכוחות גדולים ובליווי אמבולנסים, מייד עם הגעת הכוחות צה"ל החל לירות אש חיה לעבר הערבים, רימוני הלם ופצצות תאורה".

ל. ממשיך ומספר לבחדרי חרדים: "תוך כדי שצה"ל יורים אש חיה לעבר הפלסטינים, אני ועוד קבוצה של 10 איש התחלנו להימלט רגלית, מידי פעם נשכבנו על הריצפה ונצמדנו לקירות שצה"ל לא יראה אותנו ולא יפגע בנו. לפתע באחת הסמטאות נתקלנו ב-4 פלסטינים שהתכוונו לזרוק עלינו אבנים, בנס הצלחנו להבריח אותם והמשכנו במנוסה, עד שהגענו לגבעה סמוכה ליציאה. ותוך כדי אנחנו שומעים רעשי ירי ופצצות מאחת הסימטאות הסמוכות.

"המסע בהרים ובגבעות היה מורכב וקשה, היו המון בורות וקוצים אבל התגברנו על המכשולים. אחרי 3 שעות של הליכה בשדות ובהרים, מצאנו ג'ריקן מים, בדקנו שהמים נקיים, שתינו לברכה, המשכנו לכיוון היציאה והתפזרנו לבית", לסיום הוא מסכם: "יצאנו בניסי ניסים, יכלנו למות, היו חילופי אש כמו במלחמה".
קבר יוסף שובו בנים שכם כניסה לילית רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד