י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חלום מסעיר את צפת: הבחור שטבע ביקש לשלם למקווה

אליהו מגורי כהן ז"ל, שטבע ביום בשישי האחרון למוות בחופי תל אביב, הגיע בחלום לאברך, ממנו ביקש בעבר לשלם עבורו במקווה - והזכיר לו את החוב • באישון לילה, הוזעק הרב יוסף כהנא מצפת להרגיע את ייסוריה של נשמת הבחור

מקווה. צילום: נתי שוחט - פלאש 90
מקווה. צילום: נתי שוחט - פלאש 90

החלום שמסעיר את צפת בבין הזמנים: הבחור אליהו מגורי כהן ז"ל, שטבע ביום בשישי האחרון למוות בחופי תל אביב, הגיע בחלום לאברך תושב צפת מספר פעמים וביקש ממנו - "טבלתי במקווה טאלנא בלי לשלם, תשלם עבורי".

הרב יוסף כהנא מצפת מספר ל'בחדרי חרדים': "תושב העיר התקשר אלי בגלל שאני גר קרוב למקווה וביקש ממני ללכת לשלם במקווה בטאלנא בעיר העתיקה. שילמתי 7 שקלים, כפי שעולה כניסה בערב שבת".

הרב כהנא מספר עוד: "הבנתי לפי דבריו של אותו אברך כי כבר קודם שהוא נפטר הוא ביקש ממנו לשלם והלה שכח. האמת  שהיה לי יום קשה, הייתי ממש עייף, כבר שכבתי במיטה וממש לא בא לי לקום, אבל כששמעתי שלנשמה של הבחור אליהו אין מנוח, לא הייתי מסוגל ללכת לישון ולתת לנשמה להתייסר למעלה. קמתי והלכתי למקווה  של טאלנא וראיתי שלט 'בימי חול 5 ש"ח, בימי שישי 7 ש"ח', מאחר ולא ידעתי מתי אליהו לא שילם, האם ביום חול או בשבת, העדפתי לשים 7 שח. אותם הנחתי בקופת המקווה באזור השעה 1 בלילה".

הרב כהנא מסיים את התובנה שלו מהסיפור המסעיר שהיה שותף לו: "רואים שבבית דין של מעלה חשוב דין פרוטה כדין מאה, וזה מחייב כל אחד מאיתנו אם יש לנו חוב מסוים ללכת ולשלמו, הימים הנוראים מתקרבים, וזה זמן לחשבון נפש של כל אחד מאיתנו, והרי אף אחד לא יישאר כאן לעולמים, אנחנו זמניים כאן בעולם, ולא לכל אחד נותנים את האפשרות לבוא בחלום ולבקש טובה מחבר, וידוע הסיפור עם המיליונר שביקש שיקברו אותו עם הגרביים שלו ואז התברר שהחברה קדישא לא הסכימו לקבור אותו, והוא כתב בצוואה, אני יודע שאפילו את הגרביים לא לוקחים לקבר"...

כזכור, הבחור אליהו מגורי כהן ז"ל תלמיד ישיבת זכרון מיכאל בזכרון יעקב בן 20, טבע למוות בעת שנסע לרחוץ בחוף שרתון ביום שישי האחרון.
חלום בצפת אליהו מגורי כהן טביעה מקווה טאלנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד