י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקונספירטור איננו: הסופר ברי חמיש נפטר

מי שהתפרסם בזכות תיאוריות קונספירציה, ובפרט זו של רצח רבין - נפטר היום בגיל 64

ברי חמיש ז"ל. צילומסך
ברי חמיש ז"ל. צילומסך

בארה"ב הלך לעולמו הסופר והעיתונאי הישראלי ברי חמיש ז"ל, מי שפרסם כחמישה ספרים, המפורסם שבהם "מי רצח את יצחק רבין", בו העלה שאלות שכפרו בגרסה הרשמית לרצח של יגאל עמיר, ושלטענתו איש לא הצליח לתת להן מענה.

בספרים אחרים שכתב, חמיש פרסם תאוריות קונספירציה נוספות ובהן טען בין היתר למזימות לרצח אנשים בכירים בישראל, כגון רפאל איתן, חיים בר לב, לאה רבין, רחבעם זאבי ועוד.

לפי התאוריה של חמיש, הגוף המוכר בשם "המועצה ליחסי חוץ" בו חברים אישים חזקים מאד בכל העולם, בהם הנרי קיסינג'ר שר החוץ האמריקאי לשעבר, המיליארדר דיוויד רוקפלר וראש הממשלה בנימין נתניהו והמכונה CFR - נותן הוראות לפעיליו בכל הארצות את מי לחסל ואת מי להשאיר חי. במקרה של רצח רבין ההוראה ירדה מהמועצה עד ליישומה בשטח.

בנו אריאל חמיש הודיע בפייסבוק על פטירתו: "בצער רב אני נאלץ להודיע על לכתו בטרם עת של אבי, העיתונאי והסופר ברי חמיש, בגיל 64. אני לא נוהג לשתף בפומבי (וגם לא בפומבי) תחושות מדם ליבי שאינן עטופות ומוגנות היטב בשלל מטאפורות ודימויים אמורפים, בבירור פועל יוצא של מערכת היחסים הסבוכה שלי עם אבי, אותו לצערי לא זכיתי לראות קרוב ל9 שנים. מהיום בו עזב בחרתי במודע להרחיק את הנפש שלי מהשבריריות של תלות רגשית באדם אחר. במשך שנים היה זה אמור במיוחד בקשר שלי איתו".

"בחרתי להתעלם מהמורכבות באישיותו ולהצדיק את חוסר היכולת שלי להתמודד עם סיטואציה רגשית מורכבת בכללי מוסר אוניברסליים דמיוניים שעזרו לי להדחיק ולהרחיק את עצמי מהכאב הכרוך בקשר עם אדם אהוב. אני חושב ששנינו היינו כאלה, אבל הוא לפחות ניסה".
ברי חמיש מי רצח את רבין קוסנפירציה הלוויה ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד