כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גפני נגד גרוסמן: "מלבלר ומחליט" • האזינו

נראה שח"כ משה גפני נהנה מאוד בבין הזמנים הנוכחי ולא מפסיק לספק ציטוטים מעניינים. הפעם: תקיפה בכינון ישיר על עורך עיתון הפלס, נתי גרוסמן. גפני הוקלט אומר: "יש אחד שהוא מלבלר וכותב והוא מחליט מה יהיה ומה לא יהיה" • האזינו

נתי גרוסמן (יונתן זינדל, פלאש 90)
נתי גרוסמן (יונתן זינדל, פלאש 90)

נראה שיו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) נהנה מאוד בבין הזמנים הנוכחי ולא מפסיק לספק ציטוטים מעניינים. הפעם: תקיפה בכינון ישיר על עורך עיתון הפלס, נתי גרוסמן, מי שפעם שלט ביד רמה ב"יתד נאמן".

במהלך סימפוזיון שנערך בשבוע שעבר הוקלט גפני מתייחס לנושא תיקון חוב הליבה, אותו תקפו אנשי הפלג הירושלמי בחריפות, כאילו הנציגים החרדים מאפשרים התערבות של משרד החינוך במערכת החינוך החרדית.

גפני: מאז ומתמיד מי שהיה אחראי על מערכת החינוך החרדית היה שר החינוך, הוא אחראי זה החוק. אין אפשרות אחרת בענין הזה. ותמיד היה שקט, היו תמיד סכנות ונהלים, ואנחנו בחינוך העצמאי ואפילו במעין החינוך התורני באו בעקבותינו, אותו דבר המוכר שאינו רשמי ובודאי מוסדות הפטור, ובוודאי ובוודאי מוסדות שלא מקבלים בכלל תקצוב מהמדינה.



"אבל מה, בא שר החינוך הקודם שי פירון יחד עם שר האוצר הקודם יאיר לפיד ועשו חוק, והחוק אומר שלשר החינוך אין סמכות, ובטלה הסמכות שהייתה מאז קום המדינה, ושר החינוך יהיה חייב אם ירצה לתקצב את מוסדות הפטור שילמדו שם את כל לימודי הליבה. זה החוק.

"אנחנו באנו, וביטלנו את החוק הזה בבליץ, אמרנו שממשיכה הסמכות של שר החינוך בדיוק כמו שהיה מאז ומתמיד. שר החינוך לא עושה אף פעם שימוש בכוח הזה שיש לו.

בצלאל קאהן: עד שיבוא שר חינוך שאינו חובש כיפה וכן ישתמש עם הכוח שיש לו.

גפני: עד שיבוא. עד שיבוא שר חינוך. עד שיבוא המשיח. אפשר להגיד היום על כל דבר ׳עד שיבוא׳. זה היה ככה אצל הרב שך, זה היה אצל הרב אלישיב, זה היה אצל הרב מבריסק, וזה היה אצל החזון איש, זה היה אצל כולם".

כאן עובר גפני לתקוף את הפלג הירושלמי ועיתון הפלס: "היום יש חכמים יותר מהם שאומרים 'והיה אם יבוא', אם יקרה אותו והיה אם יבוא, אנחנו פה, בעזרת השם עם כוח יותר חזק.

"באנו והחלטנו והעברנו את החוק במהירות עצומה שהחוק של יאיר לפיד ושל שי פירון בטל, פתאום אני מקבל כותרות ענקיות (מצטט מהפלס) 'הנציגות הזאת שהולכת ומידרדרת נתנה סמכות לשר החינוך'. זו אותה כותרת כמו שנתנו על ועד הישיבות כשהתחילו לקבל תקציב מהמדינה. אני זוכר את ועד הישיבות מקבל תקציב מהמדינה מאז הקמתו, לא מאז הקמתו אבל הרבה אחרי זה, אבל אני הייתי שותף לזה שיתקצבו אותו.

"רק מה, היום אנחנו בדור שהחזון איש זה לא החזון איש, והרב מבריסק זה לא הרב מבריסק, והרב שך זה לא הרב שך, והרב אלישיב זה לא הרב אלישיב".

גפני עבר כאמור למתקפה על עורך העיתון נתי גרוסמן: "יש אחד שהוא מלבלר וכותב והוא מחליט מה יהיה ומה לא יהיה".

בצלאל קאהן: אבל עובדה שאתה קורא את עיתון הפלס כל בוקר, אתה יודע לצטט מילה במילה מה הוא כותב.

גפני: גם ישראל היום מגיע אלי, אבל אני לא קורא אותו. דבר לא השתנה בכל עשרים וארבע השנים שאנו בכנסת ואנו פועלים היום כמו פעם, בדיוק אותו הדבר.

בצלאל קאהן: מה בכל זאת השתנה, או מי השתנה?

גפני: אה, השתנה שפעם היה גברא דמסתפינא מיניה לאותו לבלר, והיום אין".
משה גפני נתי גרוסמן עיתון הפלס חוק הליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד