כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעקבות הקריקטורה: אנשי 'הבית היהודי' הגישו תלונה נגד "הפלס"

בעקבות הקריקטורה שהתפרסמה בעיתון "הפלס" של הפלג הירושלמי, בה נראה סגן השר אלי בן דהן כתליין של תלמיד ישיבה, ראשי סניפי "הבית היהודי" הגישו תלונה במשטרה בגין הסתה: "דורשים שהנציגים החרדים יגיבו"

סגן השר אלי בן דהן (מרים אלסטר, פלאש 90)
סגן השר אלי בן דהן (מרים אלסטר, פלאש 90)

בעקבות הקריקטורה שפורסמה ביום שישי האחרון בעיתון "הפלס" של הפלג הירושלמי הקיצוני, קריקטורה בה נראה סגן השר אלי בן דהן עם זקנו הלבן בעמדת תליין ליד בחור ישיבה כשבן דהן עומד לכרוך סביב צווארו את חבל הגיוס, הוגשה הערב (שלישי) תלונה במשטרה בגין הסתה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שהגיש את התלונה במשטרה הוא שלומי תמם, יו"ר "הבית היהודי" בחולון, שהגיש את התלונה בשם ראשי סניפי הבית היהודי.

יו"ר מועצת ראשי הסניפים של "הבית היהודי, עמיעד טאוב, שיזם את הגשת התלונה, אמר: "אנו מבכים את היחס המזלזל כלפי נציגינו סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, איש ספרא וסייפא ונציג ציבור אמיתי ואיכותי".

טאוב דרש מהנציגים החרדים לגנות את פרסום הקריקטורה: "אנו דורשים כי נציגי הציבור החרדי בכנסת ובממשלה ישמיעו את קולם בעניין בקול ברור ויבהירו כי לא רק שההסתה אינה יוצאת מבית מדרשם היא גם אינה מקובלת בבית מדרשם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו בנושא: "הקריקטורה שפורסמה אתמול נגד הרב אלי בן דהן בעיתון הקיצוני הפלס היא חציית קו אדום. על המנהיגות החרדית להתנער ולגנות אחרת היא נושאת באחריות".

(הקריקטורה המסיתה)




המאבק בין בן דהן לפלס התחיל בעקבות ראיון שהעניק בן דהן ל'ישראל היום' שם הוא סיפר כי במשרד הביטחון מתכננים גם להגביר את המעקב אחרי ההטרדות של אנשי 'הפלג הירושלמי' ותומכי עיתון 'הפלס' במאבק שהם מנהלים נגד החרם על העיתון ובמתגייסים החרדים, ובקרוב גם תוחמר הענישה נגד המטרידים.

בהפלס הגיבו לבן דהן וכתבו, "מתברר שבממשלת ישראל קם תלמיד נאמן לארדואן ולפוטין. לא יאומן שפוליטיקאי במדינה דמוקרטית מדבר בצורה גלויה על הגבלת חופש הביטוי. בשלב הבא יבקש כנראה בן דהן להזמין מאיסטנבול את נוסחאות החקיקה המדוברת שם לאחרונה על גזר דין מוות למתנגדי השלטון".
אלי בן דהן הבית היהודי תלונה במשטרה עיתון הפלס קריקטורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד