י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חרדי נגד המשטרה: נעצר כי לא סיפק מידע על מפגיני "הפלג"

ס', חרדי מאשדוד שסייע למשטרה להרגעת הרוחות בהפגנות הפלג בעיר לפני כשנתיים וחצי, נעצר בחשד להצתת ניידת משטרה רק בגלל שלא סיפק מידע בנוגע לחשוד האמיתי בהצתה. ההקלטות מוכיחות: במשטרה ידעו שלא הוא הצית • צפו

הפגנות "הפלג" באשדוד (צילום: פלאש 90)
הפגנות "הפלג" באשדוד (צילום: פלאש 90)

תביעה על סך עשרות אלפי שקלים נגד המשטרה הוגשה לאחרונה על ידי חרדי מאשדוד שסייע למשטרה להרגעת הרוחות בהפגנות "הפלג הירושלמי" לפני כשנתיים וחצי בעיר, זאת מאחר ובמשטרה ידעו שהוא לא עשה דבר. כך דווח הערב (שלישי) ב"חדשות 10".

על פי הדיווח, ס', חרדי מאשדוד, היה במשך שנים האיש שקישר בין המשטרה לקהילה החרדית. רכז המודיעין ומפקד התחנה היו בקשר קבוע עמו, אבל דווקא הוא, שניסה למנוע את ההפגנות של אנשי "הפלג הירושלמי" הקיצוני בעיר, מצא את עצמו במעצר.

"שמו עליי אזיקים ואמרו לי שאני עצור בחשד להצתת ניידת וקשירת קשר לביצוע פשע" סיפר הערב לעיתונאי אלמוג בוקר.

(באדיבות "ערוץ 10")


על פי הדיווח, הכל החל בתחילת 2014 בהפגנות הסוערות של אנשי הפלג הירושלמי באשדוד. ס', על פי כתב התביעה שהגיש נגד המשטרה, התבקש על ידי מפקד התחנה לסייע בהרגעת הרוחות.

"נפגשנו בתוך התחנה - מפקד משטרת אשדוד, שני קצינים בכירים, עם הרב גרוס ורבנים נוספים שאני הבאתי - כשכל המפגינים נמצאים בחוץ וממתינים לשחרור 13 העצורים" הוא מספר. לדברי ס', הצדדים הגיעו כבר להסכמה על פיזור ההפגנה ושחרור העצורים, אך לפני שהפגישה הסתיימה, כשהוא עדיין בתוך התחנה, התקבל דיווח על ניידת משטרה שהוצתה ומפקד המשטרה החליט לבטל את הסכם.

לדבריו, מאז אותו היום פנה אליו רכז המודיעין בבקשה לסייע בהסגרת המצית. בהקלטה שהציג נשמע נציג המשטרה אומר לס': "אני מחכה לשם של מצית הרכב כן?".

ס': "אמרתי לך, זה לא מישהו משלנו, אני בדקתי את זה".

משטרה: "שמע, אני רוצה את השם של המצית של הניידת. אתה חייב להביא לי אותו".

ס': "תן לי לעבוד על זה אחר כך, עזוב אותי מזה עכשיו".

על פי כתב התביעה, חודש לאחר מכן, כשס' לא סיפק את 'הסחורה', הוא הוזמן לתחנת משטרה שם איימו עליו שאם לא יסגיר את המצית הוא ייעצר. "אני אמרתי כל הזמן שאני לא יודע מי המצית, 'אם יש לך עילה לעצור אותי, תעצור אותי'".

למחרת הוא הובא לבית המשפט, שם שוחרר מיד מאחר ואין חשד סביר לביצוע העבירה.

לדברי פרקליטו, "השוטרים הם עדי האליבי שלו. הם ידעו מראש שהוא לא ביצע את העבירה ועדיין עצרו אותו. הם ניסו להיעזר בו. אם הם חשבו שהוא עשה את זה הם היו צריכים לעצור אותו מיד. אין מעצר שווא יותר מזה".

גם הפרקליטות החליטה שאין מקום להליכים משפטיים נגד ס' וסגרה את התיק מחוסר אשמה. כעת ס' הגיש תביעה בסך עשרות אלפי שקלים נגד המשטרה. החשוד בהצתה טרם נתפס.
הפלג הירושלמי הפגנות אשדוד מעצר שווא תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד