ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

רעידת אדמה באיטליה • בנינים קרסו ועיירה חרבה: "הרבה מתים מתחת להריסות"

רעידת אדמה בעוצמה של 6.2 צפונית מזרחית לרומא • לכודים רבים עדיין מתחת להריסות, וכוחות החילוץ מתקשים להגיע לאזור בשל קריסת גשר • משרד החוץ: "אין מידע על ישראלים נפגעים"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

רעידת אדמה באיטליה. לפנות בוקר (ד) הורגשה רעידת אדמה בכל רחבי איטליה. מוקד הרעש נמצא במרכז המדינה, כ-80 ק"מ מהעיר פרוג'ה. על פי הדיווחים, לפחות עשרים בני אדם נהרגו.

הרעש פגע בעיירה נורסייה בה מתגוררים כ-3,000 בני אדם. בניינים קרסו ונגרם הרס רב. סטפנו פטריצ'י, ראש העיירה אמר: "העיירה לא קיימת יותר. הוצאתי הנחייה לפתוח את הדרכים. יש לנו אנשים שקבורים מתחת להריסות. אני חושש שהם מתים".

העיתון לה רפובליקה דיווח כי צוותי החילוץ מתקשים להגיע לאזור בשל קריסת אחד הגשרים בדרך. גורמי החילוץ באיטליה העריכו כי האסון עלול להסתיים במאות הרוגים.

אחד התושבים סיפר: "פתאום לפנות בוקר המיטה שלי החלה לרעוד. זה היה מפחיד מאוד. זה נרגע ואז הגיעה שוב רעידה וברחתי מהבניין. לידי בית קרס".

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון מסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעש האדמה. שליח חב"ד ברומא, הרב מנחם לאזר אמר ב'קול ברמה', כי לא ידוע על יהודים המתגוררים בעיירות שחרבו.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו: ״שולח תנחומים לעם האיטלקי על קורבנות רעידת האדמה ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני מציע לראש ממשלת איטליה מתאו רנצי סיוע במאמצי החילוץ וההצלה״.
איטליה רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד