כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הבחירות בארה"ב: החמוצים של הילרי

שמועות על מצב בריאותי ירוד, אלפי מיילים חדשים שנחשפו, טענות על שחיתות ב"קרן קלינטון", יריבים שמוכנים לרדת הכי נמוך שאפשר וצנצנת מלפפונים חמוצים • השבוע הקשה של הילרי קלינטון

הבחירות בארה"ב: החמוצים של הילרי
ל

שבוע קשה עובר על הילרי קלינטון, מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. השמועות על מצב בריאותה הרעוע כביכול חזרו והוזכרו מספר פעמים בפי אנשיו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, לרבות טראמפ עצמו.

אחת היועצות של טראמפ, קתרינה פירסון, טענה במפורש בראיון לרשת MSNBC כי קלינטון סובלת מדיספזיה - הפרעה נוירולוגית הפוגעת ביכולות שפתיות. פירסון המשיכה וטענה כי מספר ההופעות הציבוריות המועט יחסית של קלינטון בתקופה האחרונה מעיד על מצוקה רפואית.

רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר הנחשב לתומכו הבולט ביותר של טראמפ במפלגה הרפובליקנית, טען בראיון ל"פוקס ניוז" שקלינטון מסתירה מהציבור "מספר תסמינים של מחלה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחפש. תכתבו 'הילרי קלינטון מחלה', תסתכלו בסרטונים ותיווכחו".

לצד השמועות על בריאותה של קלינטון עלתה גם שאלת אמינותה, כאשר על סדר היום התקשורתי במהלך השבוע היתה "קרן קלינטון" - הקרן האישית של משפחת קלינטון, והקשר בין התורמים ולטובות ההנאה שקיבלו ממנה בהיותה מזכירת המדינה.

מנהלי קמפיין הבחירות של קלינטון לא רק שלא טרחו להשיב על הטענות נגד התנהלות הקרן, אלא שנציגי כלי התקשורת אף הודרו מרוב כנסי הבחירות שערכה קלינטון, לרבות כנס בחירות שערכה עם בכירי התורמים לקמפיין הבחירות, שבו לא הורשו נציגי התקשורת להשתתף.

אם כל זה אינו מספיק, הרי שביום שני האחרון פרסמו כלי התקשורת ידיעה לפיה חשף ה-FBI אוסף חדש של מיילים מהתקופה שבה כיהנה כשרת החוץ. מדובר בכ-15 אלף תכתובות נוספות שמגבירות את החשד שקלינטון השתמשה במעמדה לקידום ענייניה של "קרן קלינטון" באותה התקופה.

מיילים אלו, שנחשפו בעקבות בקשת חופש מידע של קבוצה שמרנית בשם "Judicial Watch' , מתווספים לתכתובות שנחשפו לפני כשבועיים, וגם מהם עלו חשדות אפשריים לשחיתות ולמעורבות חריגה של הקרן, שנוסדה על ידי הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

דונאלד טראמפ המועמד הרפובליקני לנשיאות מיהר להודיע כי אם ייבחר לנשיא ימנה ועדת חקירה מיוחדת שתחקור את סוגית האי מיילים מאחר והוא אינו מאמין שה-FBI אכן עושה עבודה נאמנה בנושא. בנוסף, טראמפ גם דרש לסגור לאלתר את קרן קלינטון.

מטה הבחירות של קלינטון נכנס ללחץ והמועמדת שוגרה להופיע בתוכניתו הפופולארית של ג'ימי קימל. קימל שאל את קלינטון על מצב בריאותה, והיא כמובן השיבה בגיחוך ואמרה כי "באוקטובר האחרון נכתב ב'נשיונל אנקוויירר' שאמות בתוך חצי שנה, כך שכל נשימה שאני לוקחת גורמת לי להרגיש חיה מחדש".

בשלב מסוים שלף קימל צנצנת עם מלפפונים חמוצים וביקש קלינטון לנסות לפתוח את הצנצנת. קימל התייחס מעט לפרשת המיילים שעלולה לסבך את קלינטון, ורק המליץ לה להשתמש בשיחות וידאו, במקום לשלוח מיילים. "אני חושבת שזו המלצה טובה מאוד", אמרה קלינטון בחיוך. למרות שקלינטון הצליחה לשמור על החיוך גם בשלב הזה, נראה כי פרשות המיילים תלווה אותה לאורך קמפיין הבחירות ועשויה אפילו לטרפד את סיכויה להבחר לנשיאה.
הילרי קלינטון דונלד טראמפ המירוץ לבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד