כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מוזס: לחינוך החרדי חסרות 8,000 כיתות לימוד

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, טען בוועדת החינוך של הכנסת כי למערכת החינוך החרדית חסרות למעלה מ-8 אלף כיתות לימוד. "קורא לשר החינוך להסיר את החרפה"

(מנדי הכטמן, פלאש 90)
(מנדי הכטמן, פלאש 90)

"למגזר החרדי חסרות מעל 8,000 כיתות לימוד ברחבי הארץ", כך אמר יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, בוועדת החינוך של הכנסת שהתכנסה לדיון הערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ז. בוועדה השתתף שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"לית המשרד מיכל כהן.

מוזס קרא לשר החינוך להסיר את חרפת החסר החמור בכיתות לימוד ולהפנות תקציבים בהיקפים שיסייעו לסגור את הפער. "סיירתי בערים כמו אשדוד, קרית גת, טבריה, בכל מקום שראיתי מבנה בית ספר העומד לתפארת, ידעתי מיד שזהו בית ספר ממלכתי, וכשראיתי קראוון – מבנה יביל, ידעתי שהוא משמש את התלמידים החרדיים. מדוע זה צריך להיות כך? הרי על כל מגרש שהוצב עליו קראוון ניתן לבנות מבנה רחב ידיים שישמש תלמידים רבים" קבל מוזס.

מוזס פנה אל שר החינוך וביקש שידאג באופן ספציפי למגזר החרדי כפי שהמשרד דואג היטב למגזרים השונים האחרים. "עתה, אחרי שאושר התקציב והשר השיג הישג היסטורי של תקציב לבניית 17,000 כיתות, מן הדין ומן הראוי שמעבר לדאגה למגזר הערבי, הדרוזי והבדואי, ידאג משרד החינוך שגם במגזר החרדי יבנו כיתות לימוד חדשות וישופצו הכיתות הישנות".

שר החינוך בנט אמר לח"כ מוזס כי ייקח פרויקט זה כמשימה.

באותו הדיון התייחס מוזס גם אל נושא הערכים הנלמדים בבתי הספר ואמר כי המציאות מוכיחה את שאמר אברהם אבינו, אבי האומה: "אם אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני". לדברי מוזס, מדו"ח של משרד הבריאות עולה שבשנה האחרונה הוכפל מספר התלמידים שנזקקו לטיפול רפואי בשל התנהגות שאינה נאותה. "בקרב תלמידים מהמגזר החרדי התופעה ב"ה איננה קיימת. חייבים להחדיר ערכים לבתי הספר על מנת למנוע תופעות קשות אלו".
החינוך החרדי מבני חינוך מנחם אליעזר מוזס משרד החינוך נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד