י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דגלים על בניין הישיבה • העירייה לישיבת הרב שטרנבוך: "ותרו על מתחם המריבה בבית שמש"

לאחר תקופה של שקט יחסי - המאבק החרדי חילוני בבית שמש חוזר, וזאת סביב המעבר המתוכנן של ישיבת הרב שטרנבוך למתחם 'בזק' בעיר הוותיקה • תושבי העיר תלו במתחם דגלים כאות מחאה, יחד עם כרזות "בית שמש ציונית" - צפו

דגלים על בניין הישיבה • העירייה לישיבת הרב שטרנבוך: "ותרו על מתחם המריבה בבית שמש"

‏המלחמה בבית שמש על בנין בזק בעיר הוותיקה: על הבניין, שנרכש על ידי ישיבתו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, נתלו דגלי ישראל וכרזות "בית שמש ציונית".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הישיבה, המתעתדת לעבור מירושלים לבית שמש, ביצעה עסקה נדלני"ת ורכשה את מתחם בזק המפורסם בעיר. מאז שרכשה, זוכה הישיבה להתנגדות חריפה מצד תושבי העיר שאינם חרדים.

מי שפתחה את המאבק נגד מעבר הישיבה היא סיעת 'הליכוד' בבית שמש, שפרסמה הודעה בה נכתב - "אנו עוקבים בדאגה אחר הידיעה על מכירת מתחם בזק בעיר הוותיקה לישיבה חרדית אנטי ציונית. צעד ששם את שיתוף הפעולה בין הקהילות בעיר בסיכון, ומטיל צל כבד על עתיד היחסים".

גם חבר מועצת העיר ריצ'ארד פרס יצא בחריפות נגד מעבר הישיבה למתחם בזק, והצר על כך שאין למליאת העיר מה לעשות בנידון.

בתגובה להתנגדות החריפה למעבר הישיבה מסרה עיריית בית שמש ל'בחדרי חרדים' כי "המכירה והקניה היא בשטח בזק פרטי, כך שטכנית העיריה לא הייתה מודעת ומעורבת בדבר.

"העיריה תשמח מאוד אם הישיבה תוותר על הרעיון להתמקם במתחם בזק, ובמקביל תגיש בקשה לוועדת הקצאות להקצאה לשטח בשכונה חרדית התואמת את האופי, ובכך תקטין את החיכוך החברתי באזור העיר הוותיקה".







בית שמש הרב ברוך שטרנבוך חרדים חילונים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד