י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בונה אמון? הראש"ל שיגר את ספרו לרב מאזוז

לאחר שהוכשלה פגישת ראש ישיבת "כסא רחמים" הרב מאזוז עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף שיזם אחיו הרב דוד - נעשה ניסיון שלום נוסף, מצידו של הראשון לציון • כל הפרטים

הרב יצחק יוסף והרב מאיר מאזוז
הרב יצחק יוסף והרב מאיר מאזוז

השלום בעולם התורה הספרדי - לאחר שיוזמת השלום של חבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף לפגישה בין הראש"ל לרב מאזוז הוכשלה, נערך ניסיון מצד הרב יצחק יוסף לבנות אמון מחדש.

על פי הפרסום מחר של שמעון ברייטקופף בעיתון "משפחה", הראש"ל הגר"י יוסף משנה כיוון ויזם פנייה של חיבה לרב מאזוז, כששיגר אליו את ספרו החדש "שו"ת הראשון לציון" שני כרכים, בליווי הקדשה מרגשת.

בהקדשה הוסיף הרב יצחק וסימן עבור הרב מאזוז את המקומות בהם נזכר בספר, במהלך הדיון התורני, וכך כתב - "למעלת הרב הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת "כסא רחמים" כאות תודה על הברכות ששלח לנו לרגל נישואי הבת והמברך יתברך". בהמשך מציין הראשון לציון את הדיון "בדרכה של תורה".

כזכור, לפני כמה חודשים הזמין הרב יצחק יוסף את ראש ישיבת "כסא רחמים" הרב מאיר מאזוז לחתונת בתו, אליה הגיע אף מחותנו הגרש"מ עמאר. הרב מאזוז השיב בתגובה במכתב ברכה לבבי, אך השיב כי מפאת חולשתו נבצר ממנו להגיע ולהשתתף.

מי שהעביר את הספרים, ואחראי לערוץ הקשר המיוחד בין הרבנים, הוא ראש כולל ספרדי חשוב, שמקיים את הקשר הזה מאז חתונת ביתו של הראש"ל, כך על פי הפרסום במשפחה. ברייטקופף מעריך עוד כי צעדים אלו עשויים להשליך על המערכת הפוליטית בציבור הספרדי, וליצוק תוכן להליך הפיוס בין רבני מפלגת יחד לרבני ש"ס, לקראת הבחירות הבאות.

בכיר בש"ס תהה הערב בשיחה עם "בחדרי חרדים" האם הספר נשלח גם אל נשיא מועצת החכמים חכם שלום, ואל הראשל"צ הגר"ש עמאר - במסגרת יוזמת השלום. מקורות המקורבים לרב מאזוז, סירבו להתייחס לדיווח ורק אמרו כי "מדי יום מגיעים לראש הישיבה ספרים של מחברים מכל העולם".

הם הוסיפו כי בכל מקרה, לגבי הנושא הפוליטי, הרב אמר את דברו שכל נושא פוליטי יועבר רק דרך יו״ר 'יחד' אלי ישי.
הרב יצחק יוסף הרב מאיר מאזוז שלום ספרדי שס ויחד אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד