כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התקשורת העולמית מסקרת: למה החרדים מצנזרים את הילרי קלינטון

סוכנות הידיעות AP פרסמה כתבה גדולה על צנזור תמונת המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בתקשורת החרדית • עורך "בחדרי": "אין התלבטויות". "המבשר": "קוראים חרדים לא מעוניינים לראות תמונות נשים"

הילרי קלינטון (רויטרס)
הילרי קלינטון (רויטרס)

סוכנות הידיעות AP, מסוכנויות הידיעות הגדולות בעולם המפיצה ידיעות ומדיה לאלפי כלי תקשורת בעולם, פרסמה היום (חמישי) כתבה גדולה על נושא תמונות הנשים שאינן מופיעות בכל כלי התקשורת החרדים בארץ, זאת על רקע הסיקור הנרחב של מערכת הבחירות בארה"ב, שם המועמדת המובילה היא הילרי קלינטון הדמוקרטית, שייתכן וכבר בקרוב תכנס לבית הלבן, מה שלכאורה יצור דילמה עבור כלי התקשורת החרדים - לפרסם את תמונתה או לא.

כידוע, כל כלי תקשורת המגדיר עצמו כחרדי נמנע מלפרסם תמונות נשים, זאת כמובן כחלק משמירת גדרי ההלכה והצניעות והדרישה מקהל הקוראים. כאמור, בכתבה עסקו בנושא מהזווית של מערכת הבחירות בארה"ב. בכתבה מצויין כי סוגיית תמונות של נשים בתקשורת החרדית היא סוגיה ותיקה ונתונה בוויכוח.

מני גירא שוורץ, העורך הראשי של "בחדרי חרדים" צוטט בכתבה אומר: "באתר שלנו זו לא סוגיה למיקוח. לנו אין התלבטויות, אנחנו לא נפרסם תמונות של נשים". לדבריו, "לאתר 'בחדרי חרדים' יש מדי חודש כמליון 'כניסות ייחודיות' - אנשים מכל רחבי העולם, שיודעים שתמונות נשים מופיעות באתר אך ורק במדור "לובי נשי", שמתמקד בעיקר בנושאים של בריאות, בישול, הורות ולייף סטייל. אנשים שמגיעים למדור לובי נשי מוזהרים שמדובר במדור לנשים בלבד".

עטרה שטרנבוך, עורכת "בחדרי WORLD" שהתראיינה לכתבה, אמרה כי "היעדר תמונות נשים באתר המרכזי אינו מהווה בעיה. אנשים שרוצים לראות תמונות של הילרי קלינטון יכולים לגלוש באתרים אחרים. אנחנו פה בשביל האנשים שאינם מעוניינים לראות תמונות של נשים, אך יחד עם זה רוצים להיות מעודכנים".

בכתבה אף הובא ציוץ של העיתונאי יאיר אטינגר מ"הארץ" שכתב: "היי יתד נאמן, מה יקרה אם הילרי קלינטון תנצח, 4 שנים של תמונות של ביל קלינטון?", בתגובה צוטט בכתבה ציוץ של העיתונאי בני רבינוביץ מיתד: "לתקשורת החרדית יש קו ברור בנושא: עם ביל או בלי ביל - אנחנו נסתדר".

יעקב לוסטיגמן, כתב החוץ של עיתון "המבשר" אמר ל-AP כי הקוראים שלו מוקסמים מהבחירות בארה"ב ועוקבים בעניין רב אחר מערכת הבחירות בארה"ב ואין להם שום בעיה עם העובדה שאישה תבחר לנשיאת ארה"ב, "אבל הם אינם רוצים לראות את תמונתה, או אפילו לקרוא את שמה הפרטי. המבשר אפילו קיבלה טענות על זה שהיא טשטשה את תמונתה של קנצלרית גרמניה שצעדה לצידם של מנהיגי עולם בצרפת, באירועי שארלי הבדו".

מנגד, בכתבה צויין כי אתר "כיכר השבת" כן מפרסם את תמונתה של קלינטון ושל מנהיגות אחרות. בכתבה צוטט כתב האתר ישראל כהן שאמר כי "קלינטון היא אישה בת 60, היא סולידית מתלבשת בצניעות והיא כנראה תהיה נשיאת ארצות הברית - אי אפשר להתכחש אליה". בנוגע לכך צויין בידיעה כי "כיכר", שמפרסם תמונות נשים, הוא יוצא הדופן בתקשורת החרדית ולטענת עיתונאים מכלי תקשורת אחרים בשל כך הוא אף אינו מוגדר על ידי חלקים בציבור כחרדי.

רבקה נריה בן שחר, מומחית למדיה החרדית במכללת ספיר, סיפרה כי "העיתונות החרדית הפכה בעשורים האחרונים להיות יותר ויותר שמרנית, למרות זאת הנשים תומכות באופן גורף במדיניות שלא להראות תמונות של נשים במדיה החרדית, מאחר ורבנים ואדמו"רים שיש להם אלפי חסידים בארץ ובעולם הם אלה שקבעו את המדיניות הזו".

"יתרה מזו, להרבה כלי תקשורת חרדיים יש גם ועדת רבנים שמאשרת את התכנים. המדיה האמריקנית החרדית גם היא אינה מפרסמת תמונות נשים והנושא אף פעם לא עלה לדיון", אומרת נריה.

הרב יצחק פרנקפורטר, עורך שבועון "עמי" בניו יורק, אמר ל-AP כי "אם הרבנים יאשרו באופן יוצא דופן לשים תמונה של הילרי קלינטון, לא תהיה לו בעיה עם זה.

קישורים:
לידיעה ב-AP
סוכנות הידיעות AP תמונות נשים הילרי קלינטון תקשורת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד