י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדים לכץ: בטל את חילולי השבת ברכבת

ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שוחחו עם שר התחבורה ישראל כץ והודיעו לו כי עליו מוטלת האחריות לביטול העבודות הרכבת בשבת הקרובה

הרכבת בגוש דן (מרים אלסטר, פלאש 90)
הרכבת בגוש דן (מרים אלסטר, פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שוחחו היום (חמישי) בשיחת ועידה עם שר התחבורה ישראל כץ והודיעו לו כי עליו מוטלת האחריות לביטול העבודות הרכבת בשבת הקרובה.

כזכור, השר כץ אמר לפרשן אבי בלום בנושא כי "פורסם בשעתו שפנו אלי, ולאחר מעשה אמרתי שבניגוד לפרסומים אף אחד לא פנה אלי וגם לא הבטחתי. גם בעניין העבודות ברכבת ישראל, אני בוודאי לא נתתי ולא אתן שום היתר.

"אני עושה כל מה שאפשר כדי לשמר את הסטטוס-קוו אבל שוב, צריך לזכור שהממונה על היתר עבודה בשבת לפי חוק שעות עבודה ומנוחה הוא שר העבודה. היה אומנם בעבר שר עבודה בשם ישראל כץ, אבל לי אין שום יומרות לקחת את התפקיד ובפירוש החלק הזה אינו באחריותי".

כץ הסביר לראשי המפלגות החרדיות כי חוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב ולהנחות בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת. כץ הבהיר לראשי הסיעות החרדיות כי הדרך המעשית היחידה למנוע את העבודות היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה, או פנייה לראש הממשלה לקבלת החלטת ממשלה לפי סעיף 4/א שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות.

במקביל, ח"כ יואב בן צור מש"ס פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא וביקש ממנו למנוע את הפרת הסטטוס קוו ואת חילולי השבת ברכבת.

במכתב, שהגיע לידי "בחדרי חרדים", כותב בן צור: "סיעת ש"ס רואה בחומרה רבה את חילול השבת וההפרה הבוטה של הסטטוס קוו הדתי בחסות ובאישור משרד התחבורה והעומד בראשו השר ישראל כץ, במסגרת העבודות המתוכננות להתבצע ברכבת בת"א ובכביש 22 (עוקף קריות).

"מבחינת הציבור הדתי והחרדי בכלל וסיעת ש"ס בפרט, העבודות המתוכננות תוך רמיסת קדושת השבת ברגל גסה מהוות חציית קו אדום. לא למותר לציין, כי הפרת הסטטוס קוו הדתי מהווה הפרה חמורה של ההסכמים הקואליציוניים, שנחתמו בין סיעת ש"ס לסיעת הליכוד, עם כל המשתמש מכך. 

לסיום כתב בן צור: "אני פונה אליך בשמי ובשם סיעת ש"ס כולה, למנוע את חילול השבת לאלתר. אודה לתשובתך בדחיפות".
חילולי שבת רכבת ישראל ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד