י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"חילולי השבת ברכבת - תקדים חמור והפרה בוטה של הסטטוס קוו"

האם הפעם החרדים ילכו לקרב עד הסוף? ראשי הסיעות החרדיות, השרים ליצמן, דרעי וח"כ גפני, שיגרו מכתב חריף לראש הממשלה בו דרשו לעצור את חילולי השבת המתוכננים בעבודות הרכבת: "תורה על מתן הנחייה מיידית לדחות את העבודות"

ליצמן וגפני (יונתן זינדל, פלאש 90)
ליצמן וגפני (יונתן זינדל, פלאש 90)

ראשי הסיעות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני, שיגרו הערב (חמישי)מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו בו דרשו לעצור את חילולי השבת המתוכננים בעבודות הרכבת. כך דווח לראשונה ב-ynet.

ראשי הסיעות כתבו לנתניהו בין היתר: "עבודות אלו, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה, יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו. תהליך זה מוביל דה פקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל".

עוד כתבו: "נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך כי תורה על מתן הנחייה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת קודש עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".

מוקדם יותר היום שוחחו ראשי הסיעות עם שר התחבורה ישראל כץ בנושא העבודות לשדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב בשבת. כץ מצידו טען כי הדבר אינו בסמכותו ומי שיכול לעצור את המהלך הוא רק ראש הממשלה.

השאלה כעת האם נתניהו ייענה לדרישה ובמידה ולא האם הנציגים החרדים ילכו הפעם לקרב עד הסוף ואף ישקלו פרישה מהקואליציה.
חילולי שבת הנציגים החרדים בנימין נתניהו רכבת ישראל עבודות בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד