כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המאבק בלבוש המוסלמי מסכן את השטריימל

המאבק שהכריזו באירופה על הלבוש המוסלמי המסורתי אינו נוגע לנו, אך האנטישמיות האירופית יכולה ברגע להפנות אותו גם לקפוטה ולשטריימל

המאבק בלבוש המוסלמי מסכן את השטריימל
ך

בחלק מארצות אירופה המערבית מתנהלת מלחמת עולם, כולל איסור לבישה בשטחים ציבוריים בחקיקה, נגד הבורקות, החיג׳זים ומה שבכותרות הקיץ האחרון - בגד החוף האיסלאמי.

שוטרים בלבוש מלא ״אוכפים״ את ביצוע החוק בחופי הריביירה הצרפתית. ״אידיאל החופש המערבי״, רואה בלבוש הארוך וכיסוי הפנים המוחלט ה״נכפה״ על הנשים האיסלמיות, פגיעה בחירותם ובכבוד האדם. בוודאי שיש דברים בגו. מרביתם עושות זאת בדיעבד ובכפייה.

זאת, בנוסף לסיכון הבטיחותי. א״א לזהות את המתעטפות במעברי גבול! בחסות הבגדים הרחבים והעוטפים, ניתן לשנע ולהסתיר כלי נשק לצורך פיגועים באזורים ציבוריים. האמנם טירוריסטים, חצו גבולות ושדות תעופה, במסווה של נשים איסלמיות מכוסות בורקה???

איסור לבישת הבגד המלא הכולל כיסוי ראש ופנים, בחופי ים שטופי שמש בריביירה הצרפתית ובעוד מדינות אירופאיות צובר תאוצה וכותרות ומלמד על מלחמת תרבות אמיתית. הפעם אין ״כיסוי״ בסיבות ביטחוניות.

הציבור החרדי עומד בצד ומתבונן במלחמה, כ״אינה נוגעת לו״ ולעתיד שמירת צביון ואורחות חייו באירופה. להיפך, כל מלחמה ב״איסלמיסטיות״ הפושה ומכרסמת ביסודות הדמוקרטים חופשיים של אירופה מבורכת ומתאימה לו.

חירות הפרט, הדת, המחשבה, סגנון החיים וקוד הלבוש הינם ערכים מקודשים באירופה. המלחמה הנוכחית ״מוסברת״, לא כמלחמה בדת האיסלאם! ובציוויו. אלא דווקא, כהגנה אבסולוטית על זכות-הפרט״ והחופש של הנשים המוסלמיות המדוכאות!!! הנזקקת לחקיקה בכדי לכפותה, על הכופים! הגברים! כדרכן של מלחמות, הם מתפתחות מעבר למתוכנן. התוצאות לא צפויות, לא נעצרות בתחום הציפיה ובעיקר ״נפגעים״ האזרחים והצדדים הלא מעורבים.

זוכרים את המבצע ליצירת שטח בטחון של 40 ק״מ בגבול הצפון, של אריאל שרון שהגיע לפאתי ביירות וסופו נסיגה מבוהלת והתכנסות, בחסות אהוד ברק. מלחמת העולם השניה התחילה!! בסיפוח שטחים בהם חיים ״גרמנים״..... והתפתחה לכיבוש אירופה רבתי. ומי היו הנפגעים העיקרים????

ח״ו, אינה דומה לבישת קפוטת שיראין ממשי וחבישת שטריימל שבתי כ״לבוש מלכות״ ביום המנוחה והתפילה, ודווקא ע״י גברים, מרצון ובציפייה לכיסוי בעטיפה מגבילה ומדכאת במשך כל ימות השבוע. כציווי ובכפייה ע״י הגברים דווקא לנשותיהם.

ההבדלים עצומים. כפיה, אצלנו יום בשבוע או דווקא בשמחות. לא כיסוי פנים מגביל, לא עניין של הסתרה ודיכוי. אצלנו דווקא לגברים. הבדל תהומי ענייני, אתני. בהרבה מארצות אירופה גרמניה, שוויץ, הולנד, ישנם בגדים מסורתיים ארוכים, בסגנון של פעם!!! לימי חג וזכרון.
אולם, ״כיוון שניתנה למשחית רשות להשחית״ מותרת הרצועה. באירופה קיימת אנטישמיות לא חבויה! חלקה מבני עמנו ה״נאורים״ ומתקדמים בעיני עצמם! המנסים לשנות סדרי בראשית, וזה לא חדש!

לדעתם, ה״קהילה״ כופה את אורחות חייה וממילא צורת לבושם, על בניה ובנותיה. אגב, זה לא בלעדי לאירופה וחו״ל!! ״זמירות״ צורמות נשמעות גם אצלנו, בישראל. לאחרונה, בתכיפות מעוררת דאגה.

המאבק בחופי ים בצרפת, ובחיג׳זים בערי גרמניה, עלול ויכול להתפתח למאבק ב״לבוש החרדי״! אורחות חייו וצביונו. בנושאי חינוך הבנים והבנות ותוכן הלימודים, לאנטוורפן ולונדון הוא כבר הגיע. נושא קיום ה״שחיטה-הכשרה״!! נאסר בחלק מארצות אירופה. למזלנו עדיין לא נאסר בשר שחוט כדין, לאכילה. נושא ברית המילה, עולה ויורד מהכותרות!!!

אירופה מתגוננת. היא עוינת זרים ושונים. זו לא מלחמת תרבויות. זה מאבק בשונה ובזר עפ״י המסורת האירופאית. הפעם ללא ״פוליטקלי קורקט״. אירופה נלחמת על חייה מגלי הזרים המאיימים להטביעה, לכפות עליה אורחות חיים שונים ולשנותה מבפנים. בהחלט לא מאבק שלנו! איננו צד לו! אך אורחות חיינו עלולים להפגע ממנו.
שטריימל מוסלמים צרפת וגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד