כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרב מאזוז במסר של שלום: "די למחלוקת בין עדות ומפלגות"

המגעים לשלום בצמרת עולם התורה הספרדי טרם הבשילו, חרף רצונם של גדולי התורה לשים את המחלוקת מאחור - וזאת בשל גורמים בש"ס העמלים לסכל כל יוזמה • 'בחדרי חרדים' עם וידאו מדברי הרב מאזוז הקורא לתלמידיו לבחור בדרך השלום

הרב מאיר מאזוז, צילום: קובי הר צבי
הרב מאיר מאזוז, צילום: קובי הר צבי

השלום הספרדי - פערים בין הצדדים: לאחר שבשבועות האחרונים השקיע הרב דוד יוסף מאמץ בניסיון להביא למפגש עם הרב מאיר מאזוז והוכשל, 'בחדרי חרדים' משרטט את נקודות התורפה.

בוידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראה הרב מאזוז מסביר מדוע הוא חותר למען השלום, ומדוע יש לעשות הכל כדי לשים את היריבות האישית או העדתית בצד, גם מול הבדלים ופערים של מפלגות או קהילות.



בדרשה בפני תלמידיו במהלך תשעה באב נאם הגאון הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומי שמנהיג את מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, והסביר על החטא בגינו נחרב הבית השני, להבדיל מהחטאים בתקופת הבית הראשון.

"שנאת חינם היא שנאה כללית - עדה נגד עדה, מפלגה נגד מפלגה וחוג נגד חוג. זה לא היה - פרושים, צדוקים, איסיים וכותיים. זאת הבעיה שלהם וזאת הבעיה של היום גם כן. לא שואלים כבר מה הדעה של האדם אלא באיזה דת הוא, באיזה כת הוא ובאיזה מפלגה הוא. מה זה משנה? שמעת דבר אמיתי תקבל אותו", אמר הרב מאזוז.

ראש הישיבה הרב מאזוז ממשיך ומפרט כי גם הוא נוהג כך למעשה. "לכן אני משתדל להזכיר את כל הרבנים מכל העדות, מכל הזרמים ומכל המפלגות. להפסיק את הדבר הזה שיש יתרון לעדה אחת על השניה. בא אחד אומר אני כורדי, אתה יש לך מעלה על כל העדות - ומה היא? בכורדיסטאן היו מדברים ארמית שוטפת, קורא גמרא מבין מיד... כל עדה ועדה השם נתן לה זכויות ונתן לה דברים נפלאים. מי שהולך אחרי העדות הוא טיפש, אל תלכו אחר העדות".

בכך שירטט הרב מאזוז את עמדתו העקרונית - והיא, המלחמה שרוכזה נגד ישיבת 'כסא רחמים' בגלל שהוא עומד בראשותה וביצע בחירות פוליטיות אחרות, היא בגדר שנאת חינם.

ובכלל, למעשה הרב מאזוז מרמז כאן את עמדתו העקרונית והידועה - כאחד מגדולי הדור הספרדים שסלל את הדרך לקהילות התוניסאים ויהדות צרפת: מותר לקהילה לנהוג כעמדתה ומסורתה. הפיכת הנהגה זו למאבק פוליטי ומלחמה היא היא שנאת חינם.

כזכור, לאחר הדיווח על הקדשה מיוחדת ששלח הראשל"צ רבי יצחק יוסף לרב מאיר מאזוז, נחשף אמש ב"בחדרי חרדים" מכתבו של הרב מאזוז לראשל"צ לאחר שהזמינו לחתונת בתו. במכתב כותב הרב מאזוז: "לכבוד הגאון הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א. קבלתי הזמנתו היקרה לחתונת בתו שושנה עב"ג החתן ר' אלעזר סייג הי"ו במזל טוב והצלחה, ישישו וישמחו יציצו ויצמחו, ידגו ויפרחו בבנים ובני בנים, אושר ועושר וחיים טובים וארוכים לתפארת המשפחה הכבודה וכל טוב".

למרות המגעים, טרם הבשיל מהלך רציני לשלום, כאשר ברקע ישנם גורמים שונים בש"ס שמנסים לסכל בכל דרך את המהלך. הפערים הם למעשה קודם כל בקרב הנהגת ש"ס עצמה, כאשר הרב דוד מוכן להכיר בסמכותו ועצמאותו של הרב מאזוז, בעוד הרב יצחק סבור שאך ורק דרכו של הגר"ע יוסף זצ"ל מתקבלת - ועל כן, כדי לסיים יריבות אישית יש לקבל את דרכו גם בענייני הנהגה, פוליטיקה ומסורת.
השלום הספרדי הרב מאזוז הראשל הרב יצחק יוסף שס ויחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד