י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי בספסופה: "נכתיר 200 רבנים" • וידאו

בערב הוקרה לתורמי ארגון 'בנועם' שהתקיים אמש, סיפר השר דרעי: "כבר לפני 30 שנה ידעתי שאת המהפכה ניתן לחולל דרך רבני הקהילות ובתי הכנסת. בזמנו זה לא צלח אבל כעת זה קורם עור וגידים. ארגון 'בנועם' יקיים מעמד אדיר בבנייני האומה בראשות כל גדולי הדור ובו יוכתרו 200 רבני קהילות"

דרעי בספסופה: "נכתיר 200 רבנים" • וידאו

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ממשיך להוביל מהפכה בשירותי היהדות ברחבי הארץ. בערב הוקרה לתורמי ארגון 'בנועם' שנערך אמש (ה) ביישוב ספסופה, הכריז השר על התכנית. "ארגון 'בנועם' יקיים כנס גדול בחורף שבו יכתיר 200 רבני קהילות ונסמיך אותם כמנהיגים רוחניים מקומיים בקהילתם. האירוע היסטורי יתקיים באולמי בנייני האומה בירושלים במעמד כל גדולי הדור ויהווה את הכוח הרבני הגדול בישראל. הארגון הזה המאחד את כל רבני הקהילות בארץ מהווה עוצמה של שירות מסור ואדיב לכל ענייני היהדות וישמש כחוד החנית למהפכת שירותי הדת בישראל".

השר דרעי ציין כי את התכנית הזו הוא הגה כבר בתחילת דרכו הפוליטית לפני עשרות שנים. "לא סוד הדבר שזה היה החלום שלי בתחילת הדרך. אחרי עשר שנים של המהפכה הספרדית הבנתי שהפתרון לתנופת עשייה ואיחוד השורות יכול להיעשות דרך רבני הקהילות ובתי כנסת. רבנים אלו המשמשים כאבות רוחניים עבור אנשי קהילתם, משאלות בהלכה, דרך שלום בית, הכנה לבר מצווה, חתונות וחלילה הלוויות - הם אלו שיש להם את ההשפעה הגדולה על הציבור. כעת נאחד אותם לגוף אחד וחזק".



השר דרעי הוסיף שהמספר 200 לא מקרי. "מרן רבי יוסף קארו נקרא מר"ן שזה ר"ת – מאתיים רבנים נסמך. גם מרן הגר"ע יוסף זיע"א נקרא 'מרן' וכולנו זוכרים כמה הוא נלחם עבור רבני ישראל. מאתיים רבנים זה כוח של סמיכה".

הדברים כאמור נאמרו בכינוס התרמה מיוחד שנערך עבור ארגון 'בנועם' הפועל תחת הנהגת הרבנים הראשיים לישראל להעצמת הרבנות הראשית, המפעיל כיום אלפי רבני קהילות ברחבי הארץ המעניקים את כל שירותי היהדות על פי ההלכה הצרופה, במהירות ובסבר פנים יפות. המנכ"ל ומייסד הארגון, הרב ישראל מאיר ריאני, יזם את הרעיון לפני כשנה והצליח להדביק את התלהבותו של השר דרעי למיזם. אמש, באופן חריג, לקח השר דרעי חסות על האירוע בספסופה, כאשר כל משתתף הרים תרומה בסך עשרת אלפים שקלים.

"כשניגש אלי הרב ריאני עם הרעיון, רציתי לראות אם הוא אכן רציני וביקשתי ממנו להביא לי כמה רבנים הנרתמים לעניין", סיפר דרעי, "בתוך שבוע כבר ישבו בלשכתי 15 רבנים שהביעו נכונותם להירתם בלב ובנפש. ראיתי את יכולותיו והחלטתי להירתם ולסייע לארגון. בתוך שלושה חודשים ארגון הרב ריאני את כנס היסוד ב'היכל שלמה' בהשתתפות 500 רבנים, וכיום רואים כיצד הארגון צמח והתפתח לכדי למעלה מאלף רבנים. אני מודה לקב"ה שיש לנו דור המשך של פעילות. אני כמעט לא משתתף באירוע של התרמות ובוודאי לא לוקח חסות. שורש נשמתי היא לחלק ולא לקבל, אבל בנושא החשוב הזה חרגתי ממנהגי ונרתמתי כולי. כל מי שיושב בו עוד יתגאה שהיה חלק מההקמה של המהלך ההיסטורי הזה".

באירוע אמש בספסופה, לצד שולחנות ערוכים כדת וכדין, נטלו חלק עשרות אנשי עסקים מרחבי הארץ שנרתמו לסייע לארגון 'בנועם'. את הערב הנעימה תזמורת אנדלוסית עם הפייטנים משה לוק וכן זמר חצר המלוכה במרוקו.

הרב ישראל מאיר ריאני סיפר באירוע, על מקרים שאירעו לאחרונה, בהם רבני 'בנועם' הצילו ברגע האחרון זוגות שכבר קבעו להינשא בחתונה רפורמית. "ישנו יהודי מארה"ב שנתקל בבעיות של בירורי יהדות ברבנות וסרבו להעניק לו תעודת נישואין. הוא פנה אלינו ומיד פתחנו בבירורים מעמיקים יותר וגילינו שהוא יהודי כדת וכדין. הוא קיבל תעודה וביום ראשון הקרוב הוא מתחתן בקיסריה כדת משה וישראל".

לדברי הרב ריאני, הדרך האמיתית להצליח מול הארגונים 'הליברליים' והרפורמיים היא פשוט לייתר אותם. "סקרים מוכיחים כי הציבור הישראלי רוצה רבנים אורתודוקסיים ומקוריים רק מאוכזב מהשירות והבירוקרטיה. אם נצליח להעניק שירות לכל פונה, בכל עניין יהדות, בתוך דקות ספורות – כפי שכאן אנחנו עושים, נחולל את המהפכה האמיתית ונחזיר את הציבור הרחב לדרך ההלכה".





































דרעי ספסופה שר הפנים רבנים מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד