י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך נראתה הפשיטה על ה'כוללים' בערים החרדיות • תיעוד בלעדי, שלב אחר שלב

שוטרים פשטו היום בערים ובשכונות חרדיות על עשרות כוללים ועצרו ראשי כוללים ואברכים לחקירה • הפרשה החלה בסוף השבוע: בכירים במשרד החינוך נחקרו בחשד לשיתוף פעולה עם זיוף והפרת אמונים • ומה אומרים ב'כוללים'? • תמונות ווידאו מהיום הדרמטי והסוער • בלעדי

הפשיטה הבוקר, צילום: יוסי פרומנסקי, בחדרי חרדים
הפשיטה הבוקר, צילום: יוסי פרומנסקי, בחדרי חרדים

סערה של ממש בעשרות כוללים הממוקמים בערים החרדיות ברחבי הארץ: חקירה מקיפה שערכה היחידה הכלכלית של משטרת ישראל בחודשים האחרונים כנגד מספר בכירים במשרד הדתות, הולידה הבוקר (א') פשיטת רבות של אנשי משטרה על כוללים ברחבי הארץ.

החקירה חשפה, כי ישנן לא מעט סתירות בין דיווחים המגיעים מכוללים לבין המצב בשטח. מחקירת המשטרה עולה, כי היו לא מעט אנשים במשרד החינוך, שידעו על הסתירות. ידעו - ושתקו.

בסוף השבוע גיבשו במשטרה את 'הרשימה השחורה', והבוקר יצאו שוטרים לפשיטה מקיפה, במטרה לחקור ראשי כוללים ואברכים המעורבים, לפי החשד, בפרשה.

בשעות הבוקר המוקדמות זה קרה. יחידות של המשטרה הגיעו לשכונות חרדיות בירושלים, ולערים מודיעין עלית, ביתר עילית ועוד. הם נכנסו אל תוך ה'כוללים' וסגרו אותם מבפנים. אין יוצא ואין בא. השוטרים, שהגיעו עם רשימות, עצרו לחקירה כמה ראשי כוללים ואברכים החשודים בביצוע מרמה והפרת אמונים.

המשטרה פשטה במקביל על משרדים רבים בהם התנהלו חשבונות הכוללים, ושלפה משם מחשבים ומסמכים.

יצוין, כי בתקופה האחרונה היו לא מעט אותות על העומד להתרחש. משרד החינוך החמיר את הקריטריונים להעברת התמיכות, והביקורות החוזרות ונשנות הפכו תכופות ובלתי נסבלות.

גורם באחד ה'כוללים' העומד במרכז הסערה, אומר ל'בחדרי חרדים': "המשטרה מנצלת את השיח הציבורי נגד הציבור החרדי בכדי לקטוף פירות עבשים של רייטינג מדומה. השוטרים הגיעו בכוונה תחילה בשעות הבוקר המוקדמות, שעה שאברכים רבים עדיין לא הגיעו כדי להתחיל את שבוע הלימודים. כעת הם מציגים מצג שווא של זיופים ורמאות. אנחנו יודעים בוודאות כי בסופו של דבר יתברר כי ההר הוליד עכבר".

ממשרד הדתות נמסר בתגובה: "במשרד הדתות אין פקחים המועסקים לבדוק נוכחות אברכים. האחראי הוא משרד החינוך, באחריות השר גדעון סער. בנוסף, גם תקציב הישיבות והכוללים עוברים באמצעות אגף הישיבות במשרד החינוך, וזאת מאז פירוק משרד הדתות".

















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד