כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תגובות חריפות: פרוש מאיים לפרוש מהממשלה, גפני על כץ "שקרן"

משבר כץ - והחרדים: גפני תוקף את שר התחבורה אישית: "כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ" • פרוש מסביר: "המפלגות החרדיות הועמדו בפני עובדה מוגמרת" • החרדים מבקשים פגישה עם נתניהו ומתכוונים לדרוש את פיטורי כץ

כץ ונתניהו. צילום: :Meir Vaknin/POOL
כץ ונתניהו. צילום: :Meir Vaknin/POOL

חילולי השבת הנרחבים בעבודות הרכבת בתל אביב, גוררים מתקפה חריפה של המפלגות החרדיות, שתוקפות גם באופן אישי את שר התחבורה ישראל כץ, שהגיע למקום במוצאי שבת והצהיר כי לא נכנע ללחץ החרדי.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי בניגוד לדבריו של שר התחבורה ישראל כץ, "העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת, לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת, כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ, ראינו זאת בחודשיים האחרונים ששיקר אותנו עבור סיבות פוליטיות שלו".

דברים קשים לא פחות אומר סגן שר החינוך מאיר פרוש, שהגיב לחילול השבת המאסיבי במסגרת עבודות הרכבת בתל אביב: "המפלגות החרדיות הועמדו בפני עובדה מוגמרת בטענה שהעבודות הן "פיקוח נפש" ומחויבות המציאות. אם ראש הממשלה מעוניין שנמשיך להיות בקואליציה, עליו להפנים שהמושג "פיקוח נפש" הוא כפי הגדרתו ההלכתית המדויקת ורחוק מאוד ממה שאירע בתל אביב".

יהדות התורה וש"ס פרסמו הודעה משותפת ובה נאמר: "ראשי הסיעות החרדיות שר הפנים והפריפריה אריה מכלוף דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, קיימו התייעצות בשעה האחרונה והחליטו על דרישתם לפגישה דחופה עם ראש הממשלה נוכח התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ.

"ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך. בדבריהם הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, ופגיעה בסטטוס קוו. יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החרדים מתכוונים לדרוש מנתניהו את פיטוריו של שר התחבורה ישראל כץ.

כץ: "מכבד את החרדים ושמח שהשתכנעו"
מוקדם יותר, עם צאת השבת, הגיע שר התחבורה ישראל כץ לתחנת השלום בת"א ואמר כי: "באתי לכאן היום כדי לראות שהעבודות המורכבות והחשובות לשיפור שרות הרכבות בת״א עברו בשלום. זהו חלק משדרוג תשתיות התחבורה הציבורית במטרופולין ת״א, שיש לו השלכות על כל מערכת התשתיות הענקית ההולכת ומוקמת כיום ברחבי מדינת ישראל".

כץ הוסיף כי "אני מצטער על הטורח שנגרם לציבור הנהגים, אבל עשינו את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה. ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד משמעית של משטרת ישראל שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד, ואני שמח שהעבודות שבוצעו בסוף השבוע הסתיימו בשלום מבלי לסכן את שלום הציבור ומבלי לגרום לכאוס תחבורתי במטרופולין הגדול בישראל".

עוד אמר כץ: "פעלתי בהתאם לחוק והסטטוס קוו הנהוג בישראל, ולא הסכמתי להורות על ביטול העבודות, שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים- למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו מכיוונים שונים. אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת ציביונה היהודי- דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק כדי לאפשר חיים משותפים. אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות לאמצע השבוע. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות".
משה גפני מאיר פרוש עבודות הרכבת תל אביב ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד