י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כביש הוא לא משחק: דגשים לנהיגה בטוחה לבחורי ישיבות

זהירות מונעת אסון: בחורי ישיבה, רגע לפני שאתם שוכרים רכב עם חברים ויוצאים לטיול, קראו את הכתבה שלפניכם והקפידו על ההוראות – לטובתכם!

בין הזמנים, להיזהר בכביש! צילום: פלאש90
בין הזמנים, להיזהר בכביש! צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

'בין הזמנים' בעיצומו ובחורי הישיבות מנצלים כל רגע למנוחה ולנופש – טרם ישובו לחבוש את ספסל הלימודים. כדי לחלץ עצמות, יוצאים רבים מהם לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה, כשהם מסתמכים על רכב שכור ואחד החברים ש'כבר הוציא רישיון'. עם זאת, היות ובמשך רוב השנה הבחורים שקועים בלימוד, לא תמיד ישנה המודעות המספיקה לכללי הזהירות החיוניים בדרכים.

כדי למנוע אסונות, מציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הדגשים החשובים הבסיסיים שיש לתת עליהם את הדעת, לפני שתצאו לסייר בכבישי ישראל. בשום מצב אסור לנהוג ללא רישיון! בקשו מנהג מנוסה עם רישיון בתוקף לנהוג או השתמשו בתחבורה ציבורית.

אין לנהוג במהירות מופרזת או ללא חגורות בטיחות, מיותר לציין שההדגשים הללו הם מלבד הקפדה מוחלטת על חוקי התנועה, כדי להימנע מאסון.

אחד הדברים היותר מצויים בטיולים פרטיים של בחורי ישיבה הוא בילוי הנמשך לתוך השעות הקטנות של הלילה, הן בגלל היותם מורגלים ב'משמר' והן בגלל שמדובר ברווקים ללא ילדים שאינם זקוקים לשינה מוקדמת, לרוב קורה שהנהג מתעייף בשלב מסוים, אבל ממשיך לנהוג כדי להספיק להגיע ליעד.

אם עייפים לא נוהגים! זו לא סיסמה סתמית אלא כלל ברזל מציל חיים, עצרו מיידית במקום בטוח ומוסדר, שתו משקה מרענן ונוחו מעט. אם זה לא הועיל – החליפו נהג. בכל מקרה אל תיתנו לנהג עייף להמשיך לנהוג, זה יכול להיגמר לא טוב. כדי להימנע ממצב שכזה, רצוי לתכנן מראש במקרה של נסיעה ארוכה או מעייפת, נקודות עצירה ומנוחה.

נקודה נוספת ומשמעותית קשורה למהירות הנסיעה. גם נסיעה במהירות המקסימלית המותרת על פי חוק - צריכה להיות באופן שקול, בפרט כאשר מדובר בנסיעה עירונית, ואף יותר מכך, כאשר יש בסמיכות בתי ספר או גני שעשועים.

עליכם להבין, ברגע שהולך הרגל יורד מהמדרכה אל הכביש, הוא הופך לפגיע. ככל שתיסעו לאט יותר, גדלים סיכוייו של הולך הרגל להישאר בחיים במקרה של תאונה חלילה. מסיבה זו, יש לנסוע בשטח עירוני במהירות המאפשרת עצירה פתאומית. ככלל בהיעדר תמרור המורה אחרת, המהירות המרבית המותרת בעיר היא 50 קמ"ש.

לסיכום, נהיגה איננה חלק מהבילוי והנופש, היא עניין רציני ושקול. אם ברצונכם ליהנות מהנסיעה - הקפידו שהיא תהיה בטוחה, כך תוכלו לחזור בראש חודש אלול לספסל הלימודים ולא חלילה להגיע לכותרות העיתונים.
למידע נוסף על בטיחות בדרכים :
פייסבוק :

facebook

יוטיוב :
YouTube

אתר:
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים






































בין הזמנים זהירות בדרכים בחורי ישיבות נהיגה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד