כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מקלב מגולל את תעתועי כץ • בש"ס לא דורשים פיטורי שר התחבורה

משבר כץ והחרדים - הפגישה עם נתניהו בשני: בניגוד לכוונת נציגי יהדות התורה, בש"ס מקררים המלחמה על ישראל כץ • ח"כ מקלב מסביר ל'בחדרי': כך עבדו עלינו במשרד התחבורה וניסו להסתיר את העבודות, ומה אנחנו דורשים מנתניהו

מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בש"ס לא מתרגשים מחילול השבת ודרך התעתועים שהעבירו השר ישראל כץ ומשרד התחבורה, במשך שבוע את חבר הכנסת מקלב, בדרך לעבודות הרכבת בתל אביב, שהוגדרו על ידי המשטרה כ"פיקוח נפש", הם מצננים את המשבר והכעס על ישראל כץ - עוד לפני הפגישה עם ראש הממשלה, ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי לא ידרשו את פיטורי ישראל כץ.

פגישת החרדים עם נתניהו צפויה להתקיים ביום שני. זהו יום ראשון של חופשה, גם נתניהו וגם הנציגים החרדים לא שוהים מחר, יום ראשון, בירושלים. הזעם העיקרי הוא על השר ישראל כץ, שהוזהר לפני שבועות, היתל והערב חגג.

למתקפה על השר כץ הצטרף ח"כ הרב ישראל אייכלר שאמר, "זהו המשחן של השר כץ. מעבר לחילולי השבת מצד מחללי שבת, יש כאן התרסה בפרהסיה נגד שומרי השבת. תקדים חמור ביותר מצד ממשלה שאנו שותפים בה. אסור להשלים עם ההתרסה נגד השבת בישראל"

השר הדליק את המדורה, דווקא הערב, כשהגדיש את הסאה, אחרי תקופה ארוכה בה מקלב מגדיר את התנהלות כץ - "לא היה הוגן וישר איתנו", יצא שר התחבורה לחגוג את "ניצחונו" והצלחתו לבצע את העבודות בשבת. כן. שר בישראל שמספר על קרבתו למסורת, ממהר להתהדר בצאת השבת, על עבודות רכבת שנעשו בשבת.

"פעלתי בהתאם לחוק והסטטוס קוו הנהוג בישראל, ולא הסכמתי להורות על ביטול העבודות, שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים- למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו מכיוונים שונים. אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת ציביונה היהודי- דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק כדי לאפשר חיים משותפים.

"אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות לאמצע השבוע. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות", אמר כץ. העקיצה ששיגר לנציגות החרדית, הקפיצה את הנציגים. לא די שכץ מהתל בהם לאורך כל הדרך, הוא עוד מעז להציג אותם כמי שתמכו בעבודות.

צריך לומר את האמת, לאורך שנים מתקיימות עבודות בשבתות ברכבת ישראל. רק לפני חודש וחצי התקיימה פגישה בלשכת שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, בה השתתפו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי, וכן הנהלת משרד התחבורה, נציגי הלשכה המשפטית, מנהלי התח"צ ומנהלי חברות תשתיות הכבישים והרכבות, בסיומה דווח כי השר כץ הנחה להקפיד על שמירת השבת על פי הסטטוס קוו.

אבל כדי להבין מה באמת קורה, צריך להקשיב למה שיש לחבר הכנסת מקלב לומר על ההתנהלות של כץ ומשרד התחבורה עד למה שאירע השבת, אחר שבהתערבות ראש הממשלה צומצמו העבודות מארבע נקודות לאחת - בתל אביב.

ישראל כץ, פלאש 90צילום: ישראל כץ, פלאש 90
ישראל כץ, פלאש 90

"צעקנו את זה כבר בתחילת הדרך", מבהיר מקלב ל'בחדרי חרדים' ומסכם מסע ארוך של חודשים בהם נלחם על חילולי השבת מול משרד התחבורה. מקלב הוא האיש שלקח על עצמו וניהל את המלחמה שהובילה אותנו כעת לשיאו של משבר פוליטי שאמנם לא מסכן כרגע את קיום הקואליציה, אבל מעיב קשות על היחסים של החרדים עם השר ישראל כץ.

הוא מחדד את הסיבה לכך שהפעם פרצה מהומה, "בכל הפעמים הקודמות היתה הידברות. אמנם לא עם השר עצמו, אבל עם המנכ"לית או העוזר של השר שפעלו לעצור את העבודות. למשל, שבוע שעבר המנכ"לית התחייבה שלא יהיו עבודות בדימונה ובאר שבע ואכן לא בוצעו. לפני שבועיים עוזר השר דיווח שבכביש 22 בוטלו העבודות ואכן הם בוטלו. רוב הפניות שטיפלנו לא דרך השר עצמו אלא דרך מי שמסביב עזרו.

"הפעם זה היה משהוא מאסיבי שברור שאם היינו יודעים לפני תקופה ארוכה אז היה אפשר לעשות משהו, אבל בגלל שהם הסתירו את זה ובדיווח שלהם לא כתבו שבת אלא 26/27 לאוגוסט ורק העירנות שלנו על התאריך זיהתה שזה בשבת"

מתי גיליתם את זה?

"בשלישי שעבר שלחנו מכתב חריף לישראל כץ. בחמישי המנכ"לית הודיעה שדימונה וב"ש מבוטל ועל ת"א השבוע אין לה פתרון".

מתברר שבמשרד התחבורה היתלו במודע בחבר הכנסת מקלב שהיה נציג הסיעות החרדיות לעניין זה מולו, ועל אף הדרישה הפשוטה, שמי שיקבע מה הן חילולי שבת ומה הוא פיקוח נפש, הוא מי שמוסמך לכך ולא משרד התחבורה, כץ המשיך לדהור כל הדרך לחגיגה על חילול השבת.

"הדרישה העיקרית שחזרנו עליה כל הזמן הן בשיחות והן במכתבים היא להפקיע מידי הרכבת את האפשרות להחליט על עבודות. לא נותנים לחתול לשמור על החלב", אומר מקלב.

לגבי הדרישה לפיטורי השר כץ מעדיף ח"כ מקלב לא להתייחס, "תהיה פגישה אצל ראה"מ ושם ילובנו הדברים".

יצויין כי כבר לפני שבועיים דווח ב"בחדרי" על מכתבו של ח"כ אורי מקלב לשר התחבורה ישראל כץ, בו איים שיהדות התורה תפרוש מהממשלה במידה וחילול השבת בחסות משרד התחבורה יימשך.

מקלב כתב: "שר התחבורה הכריז בפני ראשי הסיעות שלא יהיו חילולי שבת בעבודות הרכבת, לא עברו שבועיים וזה חזר בגדול. אני פונה בפנייה נחרצת בשם הסיעות החרדיות לשר התחבורה, להפסיק מיידית את התרחבות חילולי השבת, שהציבור ידע - לא על חקירות נתניהו הממשלה תיפול, אלא על חילולי השבת".
כץ והחרדים מקלב והשבת שס מקררים אורי מקלב ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד