י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ראשי ה'מתמידים' חושפים: מי עומד מאחורי ההלשנה החמורה • בלעדי

שעות ספורות לאחר פשיטת המשטרה על עשרות כוללים בערים החרדיות, חושפים ראשי המתמידים מי הוביל את השוטרים לפתחי בתי המדרש • בכתב אישום חריף וחסר תקדים הם מאשימים אנשים מתוכנו ומבקשים: תוקיעו אותם! • וגם: איך עבדה השיטה

הפשיטה על הכוללים, הבוקר. צילום: יוסי פורמנסקי
הפשיטה על הכוללים, הבוקר. צילום: יוסי פורמנסקי



'מהומת אלוקים'. זה מה שקרה היום בעשרות כוללים ברחבי הארץ. בבת אחת, הופסקה המיית הלימוד. מאות אברכים שישבו ושקדו על לימודם, נעצרו באחת. עשרות שוטרים, מלווים בכוח יס"מ, הגיעו אל הכוללים, סגרו את הדלתות וערכו חקירה מקיפה.

עוד בנושא:
כך נראתה הפשיטה על ה'כוללים' בערים החרדיות • תיעוד בלעדי
סערת ה'כוללים': נתפסו למעלה מ-1,000 תעודות זהות מזויפות • וידאו בלעדי

אברכים נעצרו, וראשי כוללים הובלו כצאן לזינזנות המשטרתיות. קשה לאמוד את גודל הנזק בפרשייה האחרונה. כמעט ואין ספק, כי הימים הבאים ילוו בתמונות ענק בעיתוני הבוקר, שימחישו את גודל ה'שערוריה'. דווקא בימים בהם בכירי המשטרה יוצאים ובאים בין חדרי החקירות, ישמחו החוקרים להסית את תשומת הלב הציבורית למקום נח בהרבה.

החרדים, כמובן.

בקהילת 'המתמידים' כבר נערכים לחשבון נפש. מביתר מגיעות הבשורות הרעות. "זה נראה כאן כמו אחרי הטרגדיה של משפחת גוטשטיין. עשרות עומדים ברחובות, ושרויים בהלם מוחלט. אל חלל האוויר מופרחות אין ספור שמועות. שמועות ושמות. זה הסתבך וההוא בכלא והשלישי, כבר נגזר דינו.

זה טיבו של הציבור החרדי. השמועה היא המלך. כולם נעמדים דום על יד הניעסן השכונתי ושותים בצמא את דבריו. הנייעסן שנהנה מהתהילה, מנפיק מידי רגע חדשות נוספות. לא תמיד הם קשורות למציאות.

"בימים הקרובים יבוצעו מעצרים נוספים", ענה דובר המשטרה במענה לפניית 'בחדרי חרדים'. והעיר ביתר נבוכה.



השוטרים הגיעו לקטוף 'דובדבנים'

אלא שהחבר'ה לא נחים. "משהו הלשין", קבעו ב'כוללים' בנחרצות.

אחד מבכירי קהילת המתמידים ששוחח עם 'בחדרי חרדים', בין פגישה אחת עם עורך דין לחברו, אומר בזעם: "מי שהביא את חוקרי המשטרה לפתחי הכוללים, הם מי שמכונים הסיקריקים. יש לנו על כך מידע כבר כמה שבועות. אבל לא האמנו לרגע שיהודים משלנו, 'אונזרע', יגיעו לשפל תהומי מעין זה. אנחנו מוכי הלם".

על פי חשדות המשטרה, השיטה עבדה כך. בירושלים ובביתר עלית, ישנם מאות אברכים שאינם משתייכים למקבל קצבת הדתות. הללו, שאינם רשומים במשרדים הממשלתיים, מסרבים לקיים כל קשר עם המדינה, ומוותרים על הקצבאות המגיעות להם.

היו מי שתפסו את הפוטנציאל העסקי הטמון במאות האברכים שהכספים המגיעים להם מונחים כדומן אשר על פני האדמה, והחליטו למנף את הרעיון. תעודות זהות פיקטיביות הוכנו, והטפסים בשם האברכים, הוגשו למדינה. הקצבאות הגיעו, והכסף זרם בקופות המוסדות.

אלא שהיה מי מבין הסיקריקים שתפס את השיטה, והחליט להתלונן לרשויות, שעד אתמול היו כל-כך שנואות.

על פי החשד של ראשי ה'מתמידים', הסיקריקים העבירו רשימות מפורטות של חשודים לידי המשטרה, שרק הגיעה לקטוף את הדובדבנים.

באם הדברים יתבררו כנכונים, נראה כי ניתן הגט הרשמי בין הציבור החרדי לציבור המכנה את עצמו 'נטורי קרתא'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 154 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד