כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כך סימנה התקשורת בישראל את דונלד טראמפ

התקשורת בישראל מחזירה טובה לממשל אובמה ומקימה את וי-16 • הטור של מאי גולן

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

לא שכחנו את התגייסות ממשל אובמה – הילרי, לטובת ניצחונו של בוז'י לא מזמן כאן בישראל. ראיונות תקשורתיים, העברת מיליונים ואף הקמת גוף ממומן היטב וי-15, שמטרתו הייתה להדריך את אנשי הקמפיין של בוז'י איך לנצח את הבחירות מול ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד. עכשיו, כשהגיע זמנם של הקלינטונים, לבוז'י אין ממש איך לעזור ולכן התגייסה לה התקשורת בישראל למען קמפיין הקלינטונים וכנגד המועמד הרפובליקני דונאלד ג'ון טראמפ.

למרות שלא ממש הספקנו להתאושש מהכתרתו המזויפת של יצחק בוז'י הרצוג לראש הממשלה הבא של מדינת ישראל על ידי התקשורת וכבר, אותה תקשורת מכתירה גם את הילרי קלינטון. לא תראו ולו ערוץ ישראלי אחד שלא עוסק באופן יומי בהשמצת טראמפ וניסיון כוחני לגחך אותו, לעומת האדרתה של אשת העולם הגדול, חסידת אומות העולם הילרי קלינטון.

מלבד הכתבות הלא מפרגנות בלשון המעטה, אי אפשר לפספס את מילות הזלזול, התמונות הלא מחמיאות שעורכי התוכניות והכתבים בוחרים, והבולטים מכולם - הפרצופים שהם לא טורחים לישר מהעיקום ואף לא טורחים להסתיר בכל פעם ששמו של דונאלד טראמפ מוזכר. עיתונאות ישראלית אובייקטיבית כבר אמרנו? כי כדאי שנגיד, אולי היא תקום מהעפר אליו היא הספיקה לרדת בשנים האחרונות...

בארה"ב התקשורת מאוד נוטה לשמאל מאוד בדומה לכאן בישראל, אך עם הבדל אחד מהותי – רשת פוקס ניוז. רשת שמרנית, ימנית, שברובה לא מתביישת ולא מתנצלת על דעותיה הימניות, הפטריוטיות ובשונה מרשתות סי.אן.אן, אנ.בי.סי, סי.בי.אס, בי.בי.סי ועוד, שמנהלות קמפיין של ממש לטובת הילרי קלינטון; בפוקס לעומת זאת, לא מתביישים לצדד במועמד הרפובליקני טראמפ, וככל שפוקס מקבלת יותר רייטינג, מסתבר שכאן זה מפריע לתקשורת בישראל.

כך מצאתי את עצמי שומעת בתחנות הרדיו השונות ובערוצי הטלוויזיה השונים, השמצות כנגד רשת פוקס ומנחיה ואף ניסיון די פתטי אני חייבת לציין, של הגחכת הערוץ והתרסה על רצינותו המוטלת בספק - על ידי הערוצים הישראלים יודעי הכל וכל דבר; כי הרי בל נשכח, רק אנשי שמאל הם אנשים רציניים, אנשים בעלי דעה ימנית לא באמת מהווים קריטריון או מדד רציני לשום דבר.

וכך, בלי ששמתם לב אפילו, נפתח לו ארגון וי-16 כאן בישראל, והתקשורת פתחה לה בקמפיין שמשכנע אותנו בימים האחרונים שטראמפ הוא בדיחה והוא צונח בסקרים. אותם סקרים שכנראה הכתירו לא מזמן את בוז'י הרצוג. אז בטח תגידו לי שהתקשורת בישראל מדווחת הרי על פי סקרים אמריקאים, אבל גם אז, אותה תקשורת אמריקאית דיווחה על פי הסקרים הישראלים, שהתבררו בסופו של דבר, עם מעט סטיית תקן בתוצאות האמת.

פה בארץ לא נמצאה עדיין אלטרנטיבה ראויה עבור רוב העם שמאס לראות תקשורת חד צדדית לחלוטין, נטולת איזון והעברת מסרים אובייקטיביים. חשבנו לתומנו שאולי ערוץ-20 יעמוד באתגר, אך עד מהרה אחוזי הרייטינג המאכזבים גילו כי לא כך הדבר. לא בגלל שהעם לא צמא לתקשורת רלוונטית וישירה שלא מחדירה את דעותיה השמאלניות בלבד בתוך כל דיווח, אלא בגלל שערוץ-20 פשוט לא נתן פייט מספיק חזק והחליט להתברגן בתוך עצמו, וכך החברה הישראלית שכל כך כמהה לתקשורת אחרת, פשוט ויתרה על המסך. רבים האנשים שאומרים לי: "אנחנו פשוט לא רואים טלוויזיה, לא שומעים חדשות, מקבלים את הידיעות החשובות בווטסאפ ובזה נגמר הסיפור".

אך הבעיה האמיתית היא - עם חלק רחב יותר מהציבור, שבלית ברירה ממשיך לראות את מה שמרגיז אותו, ממשיך להתעצבן ולצעוק על ואל מסך הטלוויזיה, מבלי שאף אחד ישמע, ואז הולך לישון ממורמר וקם מתוסכל.

הדמגוגיה שעובר דונאלד טראמפ בתקשורת הישראלית, אולי לא באמת מפריעה ליותר מדי אנשים (כי בכל זאת יש דברים קצת יותר בוערים וחשובים לעסוק בהם מאשר מה התקשורת כאן עושה לטראמפ), אבל בעיניי זו עוד נקודת דרך - בדרך לנטרול הכמעט מלא שהתקשורת הצליחה לגרום לנו - מהרצון להתקומם ולהתנגד למה שאנחנו מקבלים ממנה. ויתרנו, אפילו התייאשנו במובן מסוים וזו בעיה. כי כעשו לנו את זה בבחירות האחרונות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבין שהוא צריך להגיד משהו דרסטי כמו: "הערבים נוהרים לקלפיות" - בשביל להעיר את רוב מצביעיו ובכלל, להעיר את עם ישראל שהתעורר כל כך, עד שחלקו לא הצביע למפלגות שהוא בדרך כלל מצביע להן, רק בכדי שמפלגת העבודה לא תעלה לשלטון. בינתיים, עד שראש הממשלה הזכיר לעם שיש בחירות ושזו שעה מסוכנת כביכול, את הדה לגיטימציה מהתקשורת כבר קיבלנו והפנמנו בלי להרגיש וכך, בדיוק כך, הם מצליחים להדליק כל פעם מחדש את מסך העשן ולטשטש את הציבור.

אגב, דונאלד טראמפ אולי לא יבחר ואולי כן, בכל מקרה, הציבור בישראל לא באמת ישפיע על כך, אבל את המחשבה על אם הוא באמת ראוי (כמו מחשבות על נושאים חשובים, רבים ואחרים), כדאי שתחליטו בעצמכם ואל תתנו לוי-16 (שמוקם כל פעם במסווה תקשורתי ישראלי חדש), להחליט בשבילכם.
דונלד טראמפ וי16 תקשורת בישראל מאי גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד