ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האינטליגנט, החרוץ והעצלן - מה עדיף להיות?

האם אתם מסוגלים לבהות במשך שעות? האם אתם משתעממים בקלות? מסוגלים להעסיק את עצמכם גם מבלי לצאת לעבוד או לעשות פעילות מעניינת אחרת? ומהן שעות השינה שלכם? כך תגלו אם אתם יותר אינטליגנטים וגם: מה עדיף להיות - חרוץ או חכם?

האינטליגנט, החרוץ והעצלן - מה עדיף להיות?

אם אתם מסוג האנשים שאינם משתעממים בקלות, אינם זקוקים לעבור מפעילות לפעילות במטרה למלא לעצמם את היום, ומסוגלים לשבת במשך שעות ולבהות, ייתכן מאוד ואתם שייכים לזן היותר אינטליגנטי של בני האדם.

למעשה, במחקר שהתפרסם לפני מספר ימים התגלתה התוצאה המעניינת, לפיה אנשים עצלנים הם פשוט יותר אינטליגנטים. האם המדענים מאוניברסיטת פלורידה, שפרסמו את המחקר, לקחו על עצמם אחריות על כל אלו שיזנחו מעכשיו כל פעילות אפשרית ויעברו לרבוץ על הספה במקום לצאת לעבודה או לסדר את הבית?

על פי המדענים הפסיכולוגים שערכו את המחקר – אנשים שבוהים, הם למעשה חושבים. יוצא שאנשים אינטלקטואלים, יכולים לא לעשות כלום ועדיין לא להשתעמם. הם אינם זקוקים לעבודה תמידית או לפעילויות חברתיות שונות. אלו שזקוקים להרבה פעילויות, הם אנשים פחות אינטליגנטים ולכן אינם יכולים להתמודד עם השעמום שלהם. אין להם את האפשרות להעסיק את עצמם במחשבות כמו אלו החכמים יותר.

מפה עולה השאלה, אם אינטליגנטים עצלנים יותר – מה עוזרת להם האינטליגנציה? אנשים חרוצים למשל יכולים לעבוד בעבודות הרבה יותר שוות מהם, כי הם חרוצים. בזמן שהאינטליגנטים יושבים ובוהים, החרוצים לפחות עושים. אז מה עדיף להיות, אינטליגנט או חרוץ?

ואם כבר דיברנו על חרוצים, קשה שלא לציין מחקר שהתפרסם בשנת 2014 ובו נתנו תקווה לאנשים שהולכים לישון מאוחר וקמים מאוחר. גם שם, אנשים חרוצים שקמים מוקדם בבוקר ומוציאים לכולם את העיניים עם הכושר שהספיקו כבר לעשות, התברר שהם פחות חכמים מאנשים שקמים מאוחר יותר.
ואלו הפרמטרים שהתפרסמו במחקר:

אנשים בעלי מנת משכל נמוכה מ-75 IQ - ישנים בין השעות 23:40 ועד 07:20 ובסופי שבוע בין השעות: 00:35-10:10.
אנשים בעלי מנת משכל ממוצעת, בין 90-110 IQ, ישנים בין השעות 00:10 – 07:30 ובסופי שבוע בין השעות 01:13-10:15.
ואילו אנשים בעלי מנת משכל גבוהה, מעל 125 IQ, ישנים בין השעות 00:30:07:52 ובסופי שבוע בין השעות 01:45-11:10.

לפי המחקר המדובר, אנשים אינטליגנטיים מקבלים יותר השראה ורעיונות בשעות הלילה, זמן בו יש יותר פרטיות ושקט, ואפשר להקדיש יותר זמן למחשבות, לרעיונות יצירתיים ולהרחיב אופקים. אז אם אתם ערים בלילות, ישנים בימים ובאופן כללי די עצלנים, הדבר היחיד שיכול לנחם אתכם בעניין הזה, הוא שאתם יותר חכמים.
מחקר אינטליגנט חרוץ עצלן מנת משכל גבולית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד