י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מדוע נשים חרדיות חוזרות בתשובה מרוויחות פחות?

מהי הסיבה לכך שגברים ונשים חוזרים בתשובה מרוויחים פחות? • באלו בעיות הם נתקלים בבואם ללמוד באקדמיה? • 46% מהנשים ו-21% מהגברים מרוויחים פחות מ-3000 שקלים בחודש • גם כאן פערים בין גברים לנשים מורגשים: 9% מהגברים מרוויחים יותר מ-12 אלף שקלים, לעומת 1% בלבד של נשים המרוויחות סכום זהה • מחקר חדש מבהיר כמה נתונים חשובים

מדוע נשים חרדיות חוזרות בתשובה מרוויחות פחות?

כ-260 אנשים חרדים חוזרים בתשובה רואיינו בסקר על השתלבות בעבודה, ממנו עלו נתונים על היקפי שכר נמוכים מאוד. 46% מהנשים החרדיות חוזרות בתשובה, משתכרות פחות מ-3000 שקלים בחודש, ורק 1% מרוויחות יותר מ-12 אלף שקלים. 21% מהגברים החרדים החוזרים בתשובה, גם הם מרוויחים פחות מ-3000 שקלים בחודש. מספר האחוזים של גברים המרוויחים 12 אלף שקלים ויותר – עומד על 9%.

המחקר נערך במכון ירושלים לחקר ישראל, בשיתוף תחום חרדים בג'וינט ישראל ועמותת נטיעות.
החסם המרכזי של פלח אוכלוסייה זו שנשאל בסקר, ובחן את מצבם החברתי והכלכלי, הוא העובדה שהגברים רוצים להשקיע יותר בלימוד תורה ואילו הנשים מבקשות להשקיע בגידול הילדים – מכאן נובע הקושי להתחייב למשרות מלאות.

רובם של הנשאלים, אגב, הם אנשים בעלי השכלה תיכונית ואף אקדמית, אך היקף המשרות להם הם יכולים להתחייב, אינו מאפשר התקדמות והתבססות במקומות עבודה.

אחת הבעיות שעלו במחקר היא בעיית לימודים אקדמיים, לאלו שאינם נושאים בתואר. חוזרים בתשובה המבקשים להשתלב בלימודי אקדמיה, נתקלים בבעיה משום שהתנאים שקבעה המועצה להשכלה גבוהה, מאפשרים השתלבות בלימודים בהפרדה – רק למי שלמד במוסד חרדי, דבר המעיד על כך שהוא זקוק ללימודים בהפרדה מלאה. חוזר בתשובה שלמד במוסד חילוני, אינו נכלל בקריטריון. כך גם דרישה למלגות ועוד. במחקר המלא שמפרסם החוקר אסף מלחי, הוא אכן ממליץ, בין היתר, לדאוג להנגשת הכללים שיתאימו גם לחרדים שלא למדו במוסד חרדי.
מחקר חוזרים בתשובה חרדים בתעסוקה משכורת אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד