י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הממשלה אישרה: 85 מיליון ש"ח לכותל המערבי

בישיבת הממשלה אושר תקציב של 85 מיליון ₪ לחמש השנים הקרובות לשם ביצוע פעולות בינוי, חשיפה, שימור והנגשה לציבור של ממצאים ארכיאולוגיים ושדרוג תשתיות

הכותל. צילום: חיים פרי
הכותל. צילום: חיים פרי

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (א) אושר תקציב בסכום של 85 מיליון ₪ לחמש השנים הקרובות לשם ביצוע פעולות בינוי נדרשות הכוללות חשיפה, שימור והנגשה לציבור של ממצאים ארכיאולוגיים. שדרוג תשתיות פיזיות ותשתיות תחבורתיות, וקיום פעילות חינוכית לתלמידים וחיילים בכותל המערבי.

בהחלטה שותפים משרדי הפנים, התחבורה, התיירות, המשרד לביטחון ומשרד החינוך והוא הוגש על ידי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שמשרדו אמון על רחבת הכותל המערבי באמצעות "הקרן למורשת הכותל המערבי".

ההחלטה הנוכחית על תוכנית הפיתוח לשנים 2011-2015 מהווה המשך ישיר להחלטה קודמת של הממשלה ומאפשרת למעשה, את המשך עבודות הבינוי, חשיפת הממצאים, הסדרת מערך התנועה והתחבורה, מימון פעילות חינוכית ועוד.

תוכנית הפיתוח הנוכחית תבוצע באמצעות הקרן למורשת הכותל המערבי, בכפוף ובהתאם לעקרונות תוכנית האב להרחבת הכותל, כפי שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בחודש אוקטובר 2010, התכנית כוללת בין השאר בינוי מתחם משטרה, מתקציבי המשרד לביטחון פנים ושיפור מערך תנועה, חנייה ותחבורה.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, מברך על ההחלטה: "בשנים האחרונות עלה מספר המבקרים בכותל באופן דרמטי, והוא עומד היום על כשמונה מיליון מבקרים בשנה, המגיעים אל הכותל לביקור של משמעות והתחברות אל שרשרת הדורות היהודית. ממשלת ישראל, כמו כל קודמותיה, משכילה לראות את הערך היהודי האדיר של הביקור בכותל. בזכות תמיכתה העקבית יכולה הקרן למורשת הכותל להמשיך ולפעול לרווחת המתפללים והתיירים".

בקרן למורשת הכותל המערבי מוסרים כי התקציב יוקדש לשיפור איכות השירות למבקר ולמתפלל ברחבת הכותל, וליצירת פתרונות אדריכליים, לוגיסטיים, שירותיים וחינוכיים למיליוני המבקרים ברחבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד