י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עדות קשה מבת לאדם שנסחף לכת 'החבורה הקדושה' "הוא מחוק"

כואב: עדות בת אחד הנסחפים לכת 'החבורה הקדושה' מעוררת סערה ברשת • "אבא שלי שנורר והומלס. יש לו דירה והוא ישן ברחוב. יש לו רכב, והוא מכתת רגליים - הוא שייך למישהו אפל ששולט עליו" • החשוד ממשיך להסתובב חופשי

עדות קשה מבת לאדם שנסחף לכת 'החבורה הקדושה'  "הוא מחוק"
אמיר לוי פלאש 90

"נמאס לי לשתוק. נמאס לי להחביא!" פותחת ר. פוסט נוגע ללב וכותבת על אביה. "אבא שלי הוא שנורר והומלס. יש לו דירה, והוא ישן ברחוב. יש לו רכב, והוא מכתת רגליים. יש לו ילדים ונכדים, אבל הם לא שלו. והוא מקבץ נדבות, בחתונות ובצמתים. בבתי כנסת ובבתי עלמין".

כזכור, לפני כחודשיים נחשף ב'בחדרי חרדים' פרשה מסמרת שיער של ניצול והתעללות בדרום, במסגרתה נעצר על ידי משטרת אשדוד ה'אב הרוחני' בשנות ה-50 לחייו בחשד למעשים חמורים, סחיטה ועבירות.

על פי העדויות שנמסרו ל'בחדרי' החשוד ניהל קבוצה של אנשים בצורה העולה לכדי חשד של ניהול כת, בעקבות מחויבות החברים למנהיג, והתערבותו בחייהם הפרטיים. בסיום 15 ימי מעצר, שוחרר בתנאים מגבילים לאחר שגייס את פרקליט הצמרת עו"ד ציון אמיר. במשטרת לכיש אמרו ל'בחדרי' כי החשדות נותרו, אך הוחלט לשחררו למעצר בית והחקירה נמשכת.

"אין לו דעות, אין לו רצונות, אין לו בית, אין לו חיים. הוא מחוק!!!!!!" כותבת בת אחד הנסחפים לרשתו, בפייסבוק, "הוא שייך למישהו אפל ששולט עליו ומנצל אותו, לאסוף בשבילו כסף ועוד כסף ועוד כסף".

הבת מדגישה "אני אוהבת אותו ודואגת לו מרחוק. ואין לי אפשרות לעזור לו. הוא בשבי פסיכולוגי. הלוואי ויכולתי לתת לו ארוחה חמה. הלוואי ויכולתי לארח אותו ולתת לו מיטה נקיה לישון. הלוואי ויכולתי לחבק אותו ולספר לו באיזה חושך הוא נמצא".

"אני מבקשת מכולם לשתף את הפוסט הזה. כדי שתביאו לו אוכל חם כשהוא מבקש מכם כסף. זה הדבר היחיד בחייו שבאמת הולך אליו" היא מסיימת את הפוסט".

הכותבת, היא אשתו של ב', שתיאר בעבר ל'בחדרי חרדים' את השנים הארוכות בהן, לדבריו, היה כלוא אצל החשוד א'. הפוסט, הפך לויראלי בפייסבוק וזכה ל-160 שיתופים ותגובות רבות.

עורך הדין ציון אמיר, שמייצג את החשוד אמר ל'בחדרי' עם שחרור החשוד ממעצרו; "אני לא מתכוון לנהל דיון מעל גבי התקשורת. נשמיע את דברינו עמדתינו והתייחסותינו בפני גורם מוסמך, ובפני כל גורם מוסמך אחר. אני לא מנהל ניתוח של חומרי חקירה בפני שום עיתון, יהיה מכובד ככל שיהיה, כמו בחדרי חרדים".

עו"ד רבקה שורץ שמלווה את המתלוננים במסגרת "מן המיצר", אומרת היום כי ארבעה חודשים חלפו מאז הגשת התלונה על עבירות מע"מ בקטין ועבירות כלכליות בעניין הכפייה בה היו נתונים המתלוננים במשך 17 שנים, המתלוננים אמנם ברחו מתנאי העבדות בהם שהו, אך השאירו מאחוריהם שורה של נתינים. "החשוד נעצר, התנהלה חקירה, בידי המתלוננים ראיות בהיקף מזעזע, אך למרות זאת החשוד שוחרר ומסתובב חופשי".

לדבריה, "התיק הועבר לפרקליטות לבחינת הגשת כתב אישום ושם הוא נותר במשך חודשים, חודשים שבהם מסתובב החשוד וממשיך להטיל אימתו על המתלוננים וממשיך להפעיל רשת של כפופים הנתונים למרותו ואין לדעת כמה מהם אף מנוצלים גופנית. לא ייתכן שבישראל 2016, תוגש תלונה על מעשים כל כך חמורים המלווים בראיות חותכות אך החשוד יסתובב חופשי ואין פוצה פה ומצפצף, מה זה אומר לנפגעים פוטנציאליים אחרים? לא להגיש תלונה! לא לעשות דבר, להשאר בתנאים של אלימות פיזית ונפשית כי הרשויות יאפשרו לתוקפים להמשיך במעשיהם. אני תקווה כי הפרקליטות תגיש בקרוב כתב אישום ובכך תשים קץ לדברים".

החבורה הקדושה עבירות חמורות כת הקדושים הבת בעדות על אבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד