י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פואד והחרדים: הגר"ע, בעלזא ושטפנשט • מיוחד

בנימין (פואד) בן אליעזר ז"ל היה מהפוליטיקאים החילונים ששמרו תמיד פינה חמה בלב למגזר החרדי וליהדות. "בחדרי חרדים" משרטט את קשריו של פואד עם הרבנים והמגזר החרדי - הקשר עם הגר"ע יוסף זצוק"ל, האדמו"ר מבלעזא, הרב פינטו והצדיק משטפנשט

בנימין (פואד) בן אליעזר ז"ל עם הגר"ע יוסף זצ"ל
בנימין (פואד) בן אליעזר ז"ל עם הגר"ע יוסף זצ"ל

בנימין (פואד) בן אליעזר ז"ל, שהלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 80, היה מהפוליטיקאים החילונים ששמרו תמיד פינה חמה בלב למגזר החרדי וליהדות. "בחדרי חרדים" משרטט את קשריו של פואד עם הרבנים והמגזר החרדי - הקשר עם הגר"ע יוסף זצוק"ל, האדמו"ר מבלעזא, הרב פינטו והצדיק משטפנשט.

פואד, בתפקידיו הרבים בממשלות - כשר ביטחון, שר הבינוי והשיכון ושר התשתיות, היה כאמור בקשר קרוב וחם עם מנהיגי הציבור החרדי.

קשר מיוחד היה לפואד עם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, אליו היה מגיע מפעם לפעם במשך 30 שנה. פואד סיפר בעבר: "כשהייתי שר הבינוי והשיכון ‏תמיד הרב עובדיה דיבר איתי על מקוואות ובתי כנסת. מעולם לא אמר לי לא. בפגישה האחרונה הרב הודה לי שסייעתי לבחירת בנו. חודשיים לפני פטירתו הוא אמר לי 'אנו חייבים לך חוב עולם'. ראיתי שהוא חולה וראיתי את הברק בעיניים שלו". הרב עובדיה אף התבטא בעבר על פואד ואמר כי "הוא אוהב ישראל אמיתי".

גם בחצר חסידות בעלזא מצא פואד מקום והיה נוהג לפקוד רבות את מעונו של האדמו"ר. בתקופה בה חשב להתמודד על הנשיאות, דבר שבסוף לא יצא אל הפועל בעקבות החקירה שנפתחה נגדו, פואד שוחח עם הרבי מבעלזא במשך זמן רב. גם בזמן שהיה שר התשתיות נקרא למעונו של האדמו"ר ששוחח עמו על נושא החשמל בשבת.

בביקור שערך בשנת תשס"ח אצל הרבי מבעלזא, שוחח האדמו"ר עם פואד אודות תולדותיו בעיראק, והבן איש חי זי"ע. לאחר מכן נסובה השיחה אודות העברת כל תפעול מערכת החשמל לתושבי מדינת ישראל לחשמל כשר, בו תופעל מערכת מיוחדת בשבתות וחגים ע"י נכרים. ראשי חברת החשמל שנכחו בפגישה עם השר דיווחו לאדמו"ר שהיום כשמונים אחוז מהחשמל במדינה כבר עובד על חשמל כשר.

פואד אצל הרבי מבעלזאצילום: פואד אצל הרבי מבעלזא
פואד אצל הרבי מבעלזא

לפני שנים רבות, כשהיה כבר בין חיים למוות וניצל בנס, הרופאים קראו לבני משפחתו להיפרד ממנו. הרב יאשיהו פינטו ערך לכבודו מסיבה, שם סיפר כי הרב פינטו הופיע ליד מיטתו ובכה. "למחרת בבוקר התעוררתי", סיפר פואד במסיבה שערך לכבודו עם הצמרת הפוליטית בישראל.

באותו מעמד כתב הרב פינטו ספר תורה מיוחד לזכותו. פואד אמר אז: "אתה עובד כל כך הרבה ואתה מת פתאום ורואה שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותך".

קשר מיוחד היה לפואד ז"ל עם קברו של הצדיק משטפנשט. רב קהל שטפנשט, הרב אברהם יעקב סלמון, סיפר ל'בחדרי חרדים' על הקשר המיוחד של פואד עם הציון: "ערב הבחירות האחרונות לנשיאות צלצל אלי פואד בבקשה ללוותו לתפילה בקבר הצדיק משטפנשט בגבעתיים. כשהגיע עם הנהג האישי, שהפך גם לעוזרו האישי, הוא ניגש אלי, חיבק חיבוק של 'שולום עליכם', הזכיר את ביקוריו הקודמים בקבר השטפנשט ולחש לי כי לאחר שיבחר לנשיאות הוא יבוא לומר תודה בקבר הצדיק".

"כשאריה גולן תקף אותו בראיון בוקר למחרת עלייתו לתפילה בקבר השטפנשט על שמנהיג העבודה פוקד קברי צדיקים הוא ענה בגאווה כי במסורת אבותיו קברי צדיקים הם דבר מקודש, הוא גם כתב קוויטל 'פואד בן אליעזר בן פרחה להצלחה'. ממרבית הפוליטיקאים שביקרו במקום הוא ידע לומר את פרקי התהילים ברהיטות" סיפר הרב סלמון.

הלווייתו של בנימין (פואד) בן אליעזר תיערך ביום שלישי הקרוב בשעה 15:30 בבית העלמין בחולון שם ייטמן.
בנימין פואד בן אליעזר הרב עובדיה יוסף בעלזא שטפנשט הרב פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד