י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

השר כץ חוגג את חילול השבת: "החרדים רוצים לשתק את המדינה?"

השר ישראל כץ חוגג את חילולי השבת ברכבת ורמז שלא נכנע ללחצים מצד נתניהו: "אם החרדים רוצים להיכנס לעובי הקורה, שידעו שבסופ"ש מתבצעות עבודות בחשמל, במים, בתשתיות ובנתב"ג". דרעי: "כץ הוליך אותנו שולל. לא חשבתי לדרוש את פיטוריו"

ישראל כץ (יונתן זינדל, פלאש 90)
ישראל כץ (יונתן זינדל, פלאש 90)

שר התחבורה ישראל כץ ממשיך לחגוג את חילולי השבת שבוצעו בשבת האחרונה בעבודות הרכבת בתל אביב. לאחר מסיבת העיתונאים היהירה מיד במוצאי שבת, כץ, שמתהדר בכך שהוא מסורתי ומכבד את השבת, הגיע לאולפן "חדשות 2" והמשיך במסע החגיגות.

"מדובר בעניין ממלכתי ובנושא רציני של קידום תשתיות מאוד חשובות", אמר כץ, ששוב הסתתר מאחורי הדרגים המקצועיים. "משטרת ישראל אמרה חד משמעית שאסור לבצע את העבודות באמצע השבוע כי ישנה סכנה לחיי אדם. ברגע שאני, כשר, מקבל מידע כזה - אני מגבה את הדרג המקצועי".

כץ התגאה בכך שלא נכנע ללחצים של הנציגים החרדים ואף רמז כי גם מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הופעלו לחצים בנושא. "הופעלו עליי לחצים להורות על ביטול העבודות, בעיקר החרדים, אבל גם אחרים, ולא נכנעתי". על דברי ח"כ גפני, שטען כי כץ הבטיח שלא יהיו עבודות בשבת ואף כינה אותו "שקרן", אמר בתגובה: "אני לא רוצה להתייחס להתבטאויות, אבל זה פשוט לא נכון".

כץ הוסיף, "מי שרוצה למנף את זה לשיקולים פוליטיים עושה טעות. אם הח"כים החרדים רוצים להיכנס לעובי הקורה, אז שיידעו שבסופי שבוע מתבצעות פה עבודות בתחומי החשמל, המים, התשתיות. גם נתב"ג עובד בשבת. שישנו את החוק".

"אני רחוק מלהיות נגד הדת, אני אדם מסורתי מאוד" אמר כץ. "צריכים לחיות ביחד וכל אחד צריך להתפשר ולאפשר למדינה להתנהל".

דרעי: "לא שקלנו לדרוש את פיטורי כץ"
בתוך כך, בראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', שטח שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי את השתלשלות הפרשה: "אני הייתי בחופש, בהתחלה רק עקבתי אחר ההודעות של מקלב – אני מאד מעריך אותו על כך. היה להם כיוון שבגלל אוגוסט אין הרבה תנועה, הרבה לא בארץ, חלק מהעיתונאים בחופש – נמצאת הזדמנות לבצע את העבודות בלי להודיע ולתאם, להוליך אותנו שולל".

דרעי הוסיף, "ביום חמישי נודע לנו על היקף העבודות, והייתי בהלם. מיד קיימנו שיחה, ליצמן גפני ואנוכי, ושוחחנו גם עם שר התחבורה, שיחה שאם נסכם אותה בשורה אחת, הוא ניסה להסביר שהוא לא אשם, יש לו הנחיה מהיועץ המשפטי לא להתערב, רק ביבי יכול, הוא לחץ ללכת לביבי".

על הדיווח בנוגע לדרישה לפטר את השר כץ אמר דרעי: "אני אומר לך באחריות - לא הייתה שום דרישה לפטר ולא מחשבה, לפי דעתי זה עוד ספין של מישהו להיבנות על זה. אנחנו נדרוש שהדברים האלו יפסקו. ניפגש עם ראשי הקואליציה, ונעשה סדר. אנחנו לא מסכימים שיפתיעו אותנו, כל החברות הממשלתיות יקבלו נוהל, יהיו חייבים לדווח מראש כל עבודה ועבודה. כבר השבוע תעקוב עבודות צריכות במודיעין – יעשו באמצע השבוע".

בנוגע לאפשרות לאיום בפרישה מהקואליציה הצהיר דרעי: "אדם שיש לו בעיות בתוך הבית לא מאיים לעזוב את הבית. זו הקואליציה שלנו, כולם רוצים אותה. אנחנו אומרים שלא נוכל לשאת באחריות על ממשלה מחללת שבת. אנחנו נדאג שזה לא יקרה. אנחנו גם זוכרים את החורבן של הממשלה שהייתה. אנחנו לא באים בנקמות אישיות. כל בכיר בליכוד יודע כי לליכוד אין סיכוי להקים ממשלה בלי חרדים – מי שרוצה, שיקח בחשבון".
ישראל כץ חילולי שבת אריה דרעי רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד