כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

3 שנים של עבודות: הסיוט בשכונת מקור ברוך

תושבי שכונת מקור ברוך בירושלים סובלים כבר במשך 3 שנים בעקבות עבודות תשתית שלא נגמרות בשכונה: "העבודות נעשות באיטיות ורק כמה פועלים עובדים בשטח. בנוסף, העירייה הורידה כמחצית ממקומות החניה בשכונה". העירייה: "ערוצי התקשורת בין מבצעי הפרויקט לתושבי השכונה ממשיכים להיות פתוחים"

בור פתוח סמוך לגן שעשועים בשכונה
בור פתוח סמוך לגן שעשועים בשכונה

תושבי שכונות מקור ברוך וגאולה בירושלים סובלים כבר במשך 3 שנים בעקבות עבודות תשתית שמבוצעות בשכונה, והתושבים לא יודעים מתי הסיוט יסתיים.

לדברי התושבים ששוחחו עם "בחדרי חרדים": "העבודות נעשות באיטיות רבה עם כמה פועלים בודדים אשר עבודתם נמשכת זמן לא הגיוני. לדוגמא, שיפוץ רחוב של כמה מאות מטרים לוקח כחצי שנה ויותר. הדבר גורם מטרד גדול לתושבי הרחוב ולכל תושבי הרחובות הסמוכים הנאלצים לחיות בעפר וטיט, אם זה ברחוב שלהם ואם זה ברחובות הסמוכים בדרכם בשכונה".

בנוסף, התושבים מתלוננים על תקופות ארוכות של עבודות מרעישות מאוד בלילות, כגון עבודות עפר וחיתוך אבנים, המהווים מטרד כבד בשעות הלילה.



ואם לא די בכך, התושבים מתלוננים גם על הסדרי התנועה שהשתנו במקום במהלך העבודות ללא תאום עם נציג התושבים בשכונה. לדבריהם, "העירייה הורידה לאחר השיפוץ כמחצית מכמות החניות בשכונה ואין לתושבים די מקומות חניה וחלקם מקבלים עקב כך דו"חות בסכומי עתק".

האבסורד הגדול בסיפור הוא שכאשר נציגי השכונה פנו אל הקבלן והעירייה נמסר להם כי "הקבלן עומד בלוח הזמנים שניתן לו ועוד נותר לו עודף זמן".

תושבי השכונה הזועמים אומרים ל"בחדרי חרדים" כי "כנראה העירייה נתנה לקבלן זמן לעבוד מבלי להילחץ על חשבון התושבים הסובלים. כשהוחלט בעירייה על שיפוץ גני המשחקים בבירה, הוחלפו ושופצו עשרות גנים בכל רחבי העיר תוך חודשים בודדים, לעומת העבודות בשכונה מרכזית כל כך בעיר שנסחבות שנים ללא כל סיבה מוצדקת. אנו מפנים אצבע מאשימה לעיריית ירושלים והנציגים בה. נראה אותם משפצים 200 מטר ברחביה במשך חצי שנה".

תושבי השכונות פתחו דף פייסבוק בתקופה האחרונה תחת השם "ירושלים בעיות פיתוח", בו הם מתארים ומתעדים את הבעיות בשכונה.

בעיריית ירושלים מסרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "פרויקט המתנהל בשכונת מקור ברוך מתואם עם רובע מרכז, המינהל הקהילתי בוכרים-גאולה ותושבי האזור. לצד זאת, בוצעו מגוון צעדים לשיתוף הציבור כנדרש, ביניהם כנס תושבים וישיבות תקופתיות. כמו כן, התושבים הוזמנו להגיע לשטח לישיבות על בסיס שבועי עם מבצעי הפרויקט ונציגים נוספים.

"בתוך כך, מבצעי הפרויקט נפגשו הן עם תושבים והן עם נציגי המינהל הקהילתי, תוך קשב לתלונות ומתן מענה הנדסי הולם בעקבותיהן. ערוצי התקשורת בין מבצעי הפרויקט לתושבי השכונה ממשיכים להיות פתוחים לכל פנייה מצד המינהל הקהילתי ותושבי המקום. יצוין, כי העבודה היא לטובת תושבי השכונה וכוללת שדרוג משמעותי של התשתיות בשכונה והיקפה כ- 11 רחובות".
עיריית ירושלים עבודות תשתית שכונת מקור ברוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד