י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נקמת השרת שפוטר: גנב ספרי תורה בני 100 שנה

שני ספרי תורה עתיקים בני מאה שנה נגנבו מבית כנסת "בני יעקב" בג'רזי סיטי. בתום החקירה התברר: שרת שפוטר מבית הכנסת גנב את ספרי התורה. הגנב נתפס לאחר שתועד פורץ לבית סמוך לבית הכנסת

אילוסטרציה (Abir Sultan/Flash90)
אילוסטרציה (Abir Sultan/Flash90)

שני ספרי תורה עתיקים בני מאה שנה נגנבו בשבוע שעבר מבית כנסת "בני יעקב" בג'רזי סיטי. אנדי סיגל, אחד מוותיקי המתפללים, אמר כי בית הכנסת קיים כבר 60 שנה ושני ספרי התורה העתיקים הינם חלק בלתי נפרד ממורשת בית הכנסת.

בתום החקירה הודיע מפקד משטרת ג'רזי סיטי על לכידת הגנב - טומס דובלס (39). דובלס הועסק עד לפני מספר שבועות בבית הכנסת בתפקיד שרת ובידיו היו מפתחות בית הכנסת.

המשטרה הצליחה לפענח את זהותו של הגנב, בשל פריצה לדירה הסמוכה לבית הכנסת, משם נגנבו דברים יקרי ערך, כאשר מצלמת האבטחה במקום תיעדה את החשוד - דובלס בכבודו ובעצמו.

בחיפוש בביתו של הגנב נמצאו שני ספרי התורה היקרים, אבל כלי הכסף, הכתרים ופעמוני הזהב - בשווי של כחמישים אלף דולר, עדין לא אותרו.

הרב אהרון כץ, רב בית הכנסת, הודה למפקד משטרת ג'רזי סיטי על איתור ספרי התורה העתיקים ועל לכידתו של הגנב.

יצויין כי אין זו הפעם הראשונה בה לא יהודים גונבים ספרי תורה מבתי כנסת. גניבת ספרי תורה ותפילין, ואפילו מזוזות, הפכו לשכיחים בשנים האחרונות, זאת לאחר שהגנבים המקצועיים למדו שבארון הקודש מונח אוצר יקר ערך.

מלבד ספרי התורה שנמצאים בתוך ארון הקדש נמצאים גם כתרי התורה וכלי הקודש העשויים זהב וכסף. בבתי הכנסת של העשירון העליון ניתן למצוא על הפרוכת או על ספרי התורה אבני חן יקרים, זאת לצד העטרות של הטליתות בבתי הכנסת החסידיים העשויים כסף.

לאחר מספר רב של גניבות הותקנו בארונות הקודש כספות וספרי התורה ודברי הכסף מונחים בארון הקודש בתוך כספת.
ספר תורה עתיק גניבה גרזי סיטי נקמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד