כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בכיר אש"ף: מגעים עם ישראל על משא ומתן בחסות רוסיה

לאחר ההצעה ששוגרה לישראל על ידי נשיא מצרים א סיסי המזמינה אותה לפסגת שלום בין אבו מאזן לנתניהו במוסקבה - מודה חבר הנהגת אש"ף כי המגעים מתקדמים במטרה לקיים את הפגישה עוד השנה • ורק וושינגטון לא בתמונה

אבו מאזן ופוטין, צילום: עסאם רימאווי, פלאש90
אבו מאזן ופוטין, צילום: עסאם רימאווי, פלאש90

חבר הנהגת אש"ף אחמד מג'דלאני טוען כי ישנם מגעים בין הדרגים הגבוהים ברמאללה ומוסקבה על מנת לארגן פגישה בין ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לראש הממשלה בנימין נתניהו עד סוף השנה הנוכחית.

לדברי מג'דלאני מדובר ביוזמה משותפת של נשיא מצרים, עבדל פתאח א-סיסי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. היוזמה כבר עלתה בעבר, ודיווח עליה מפי בכיר באש"ף מצביע על הבשלת המגעים בין הצדדים - מוסקבה, ירושלים, קהיר ורמאללה.

כפי שפורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', משמעות ההצעה הזו היא ניסיון לסילוקה של ארצות הברית מניהול המשא ומתן בין הצדדים, תפקיד בו היא משמשת כבר עשרות שנים. על רקע המתח בשנים האחרונות בין ישראל לממשל אובמה, אופציה זו נראית קרובה, וייתכן כי ישראל תיענה לה.

כזכור, לפני כמה חודשים הציעה צרפת לארח פסגה דומה בפריז, ואף קבעה תנאי סף עליהם יסכימו הצדדים בטרם ייפגשו. בעקבות הצעת צרפת, ממנה הסתייגו בישראל, התבטאו שורת בכירים במערכת הפוליטית בעד קידום המגעים, ואף הצהירו כי התקדמות כזו מושגת בשיחות שקטות. כעת, עם הצעתו של פוטין, יצטרכו ישראל והפלסטינים להחליט האם להיעתר לפתיחת השיחות מחדש.
אבו מאזן פוטין פסגת שלום מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד