כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בעלי דירות מאיימים: נעתור לבג"צ נגד כחלון

המס על הדירה השלישית ומעלה אותו יזם כחלון מרתיע בעלי דירות, ואלה הכריזו כי יעתרו לבג"צ נגד המס החדש - שייאלץ אותם למכור את נכסיהם

כחלון, מס עם שיניים. צילום: פלאש90
כחלון, מס עם שיניים. צילום: פלאש90



המס על הדירה השלישית שצפוי לשנות את מגמת עליית מחירי הנדל"ן ולעצור את סחף רכישת הדירות החדשות מאיים על בעלי דירות, החוששים אף מירידת ערך הנכסים שבבעלותם - קבוצת אנשי עסקים בדרום הארץ הודיעו כי באם יאושר המס החדש הם יעתרו לבית המשפט העליון נגדו.

לדברי עו"ד אלישע כהן מבאר שבע, "בהצעת החוק יש פגמים רבים הפוגעים בבעלי הדירות באופן לא חוקתי, אבל שני פגמים הבולטים ביותר הם העובדה שהחוק פוגע רטרואקטיבית בציבור בעלי הדירות והפגיעה המהותית שיש בחוק בתושבי הדרום והצפון, היינו תושבי הפריפריה".

על פי כהן, "הטלת מס חדש על דירה שנרכשה לפני החוק, פוגעת רטרואקטיבית בקניינם של מרשיי ובגדר של הפקעה ממש של חלק מקניינם. כידוע ערכי הדירות במרכז הארץ גבוהים באופן משמעותי מאזור הדרום והצפון. לפי הצעת החוק, לא יהיה הבדל בין דירה שערכה 1.5 מיליון שקל בנגב לבין דירה שערכה 10 מיליון שקל במרכז הארץ".

כהן הוסיך וכתב כי "יוצא שתושב מרכז הארץ, המחזיק שתי דירות בשווי של 20 מיליון שקל, לא ישלם מס בניגוד לחברו בעל שלוש דירות קטנות בעיירת פיתוח בנגב ששווין קטן עשרת מונים, שבכל זאת ישלם את המס המדובר. זו אפליה לרעה של תושבי הפריפריה".

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', יו"ר ועדת הכספים משה גפני הודיע כי הוא מסתייג מהמס אותו מעוניין להשית שר האוצר כחלון על בעלי דירה שלישית ומעלה, אך לעת עתה לא נראה שצפויה התנגדות משמעותית למס, והוא צפוי להיות מאושר ולצאת אל הפועל.
כחלון מס על דירה דירה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד