א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סוף לסאגה: הילד הבלגי הודיע - רוצה להיות עם אמא

הילד שבית המשפט הבלגי קבע שיישאר בידי אביו הנוצרי ואשר נחטף על ידי אמו לישראל - התייצב במשטרה והצהיר על רצונו

אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

שמונה שנים לאחר שנחטף מבלגיה לישראל, הילד שלמד במוסדות חינוך חרדים ואשר התנהל עליו מאבק ממושך - הודיע שאינו רוצה לשוב לאביו בבריסל שבבלגיה.

האם הישראלית המתגוררת באופקים והאזרח הבלגי נישאו בצרפת בשנת 1998 וכשנה מאוחר יותר נולד להם ילד בבלגיה. בשנת 2004 התגרשו, עת היה הילד בן 4. בית משפט בבלגיה קבע כי הילד יוחזק במשמורת האם ואף נתן לה רשות לעבור להתגורר עמו מבלגיה לצרפת, תוך שמירת זכויות ביקור של האב. אלא שבשנת 2005 שינה בית המשפט הבלגי את החלטתו וקבע כי מקום מגוריו העיקרי של הילד יהיה אצל אביו בבלגיה, תוך הסדר מפגשים בינו לבין האם.

בינואר 2006 לאחר שהגישה תביעת משמורת על הילד לבית משפט בצרפת, האם חטפה את הילד לישראל ללא הסכמת הגרוש. האב לא ויתר והגיש תביעה בארץ להחזרת בנו למשמורתו בבלגיה, בהסתמך על חוק אמנת האג בעניין ילדים חטופים. בית המשפט בבאר שבע קבע כי האם הפרה את זכות המשמורת והחליט כי הילד יוחזר לבלגיה. בית המשפט גם קבע כי מציאות החיים של הורים בני דתות ולאומים שונים יוצרת מורכבות מיוחדת אך היא אינה יכולה לשמש הצדקה לחטיפת ילד בניגוד לצווי משמורת.

הדיונים סביב עניין זה הגיעו לבית משפט המחוזי, לבית המשפט העליון ובכולם נקבע שהילד צריך לחזור לרשות אביו. השופטת אילה פרוקצ'יה מבית משפט העליון השיתה על האם רונית הוצאות של 15,000 ₪. האם ריצתה עונש מאסר, וזה קוצר בשנתיים בתמורה לכך שהבן יתייצב בתחנת משטרה.

הילד שהיום כבר בן 17, אכן התייצב בתחנת המשטרה, כך על פי הדיווח של איתמר איכנר ב-ynet, שם הודיע כי אינו מעוניין לשוב לבלגיה. לפי אמנת האג לא ניתן לכפות על ילד שנחטף לחזור לאחד מהוריו אחרי גיל 16.

"העובדה שהילד התייצב בתחנת המשטרה ביום שנקבע מוכיחה שדברי האם שלפיהם אינה יודעת היכן הילד לא היו נכונים", אמר עו"ד אד פרידמן, פרקליטו של האב. "הילד בן 17 ויש לו רצונות משלו ואי-אפשר להחזירו בכפייה. הבנתי מהרשויות שהילד מסכים לדבר עם אביו, שיגיע בקרוב לארץ ויפגוש את הילד".

פרידמן האשים את הרשויות בישראל באוזלת יד. "האב השיג חוקר פרטי ובלי לפרט הוא הצליח לקבל מידע שבקלות המשטרה יכלה לקבל. היו כאן הרבה מאוד שערוריות".
בלגיה ילד הורים בית משפט אמא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד