י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סערה בתולדות אהרן: "לפטר את עורך 'העדה' שסילף במזיד את מכתב הרבי"

מכתב נגד קנאות מזויפת של הרבי מתולדות אהרן מחולל מאבק פנימי עז ב'עדה החרדית': בבטאון 'העדה' פורסמה ביקורת פוגענית על דברי הרבי, וחסידי תולדות יצאו למאבק בעורך הבטאון ש"תלה בוקי סריקי ברבי וסילף את דבריו"

הרבי מתולדות אהרן עם גאב"ד 'העדה' צילום: שוקי לרר
הרבי מתולדות אהרן עם גאב"ד 'העדה' צילום: שוקי לרר

סערה פוקדת בימים אחלו את חסידות תולדות אהרן ומערכת בטאון 'העדה' של העדה החרדית בירושלים: לדברי החסידים, עיתון 'העדה' יצא בשבוע האחרון במתקפה נגד מנהיג החסידות האדמו"ר מתולדות אהרן.

הרבי מתולדות אהרן השוהה בתקופה זו למנוחה באוסטריה, שלח לקהל חסידיו מכתב חיזוק, בו כתב האדמו"ר דברי התעוררות בחובת הזמן, ובדבריו הורה על דרך הקנאות הנכונה ומזהיר להישמר מקנאות מזויפת שאינה אלא קנאה ושנאה. הרבי הביא דברים מזקנו הרבי בעל ה'שומר אמונים' זיע"א שכתב בספר שלחן הטהור במילים אלו: "כי כל הצרות אשר חלפו ועברו עלינו, הכל בעבור קנאה ושנאה אשר פרצה בגבולנו... ודעו נא אחיי כי כל מחלוקת ושנאה אף כי לפי דעתו כונתו רצויה, אבל בשמים לפיגול יחשב ובעיני ה' שנואה היא ודחויה, כי מצינו גם בהרבה ראשונים הגדולים הצדיקים ויראי ה' שגרו לשונם לדבר כל מיני חלקלות, ואם בארזים נפלה שלהבת להכשל בעון כזה אשר הוא קשה בעיני ה' ומאד חמור".

דבריו של האדמו"ר מתולדות אהרן הביאו להתעוררות רבה בקרב קהל חסידיו, אולם מנגד בעיתון 'העדה' במדור מכתבים למערכת הופיעה השבוע תגובה נגד מכתבו של האדמו"ר מתולדות אהרן שם נכתב: "ובדרך אגב נבוא גם על מאמר של רב אחד שכתב לקהילתו... כתב בדבריו על ענין הקנאות שקראה "קנאה ושנאה", וכן כתב שאף כי לפי דעתו כוונתו רצויה, בעיני ה' שנואה ודחויה, כי מצאנו גם "בהרבה ראשונים הגדולים והצדיקים ויראי ה' שגרו לשונם לדבר כל מיני חלקלקות", ועל כך מגיב כותב המכתב בחוצפתו: "הלא תסמר שערות ראש לכתוב כן על צדיקים, שאהבת ה' בער בלבבם, לא אהבת הכבוד, ומדברים עליהם חלקלקות כלשון הכתוב יכרת ה' וכו', רח"ל, והוא אחרי שמשנים מדרכי אבותיהם הקדושים משתבש דעתם עד שמגיעים לזה".

בחסידות תולדות אהרן לא שותקים לנוכח החוצפה מצד עיתון 'העדה' ואף דורשים לפטר לאלתר את העורך טוביה ליברמן.

לאור הסערה הגדולה שפרצה מיהרו היום עורכי עיתון 'העדה' לפרסם מכתב התנצלות רשמית ובו הם מנסים לטעון כי הדברים החריפים כוונו נגד דבריו של רבה של רמת השרון הגאון רבי יעקב אדלשטיין, ולא נגד דברי האדמו"ר מתולדות אהרן, מנגד בתולדות אהרן דוחים את ההתנצלות הבזויה ואומרים כי כל אחד יכול לראות בצורה מפורשת כי הדברים בעיתון כוונו במפורש נגד האדמו"ר.

הרב הערשל משי זהב ממקורבי האדמו"ר כתב מכתב חריף כנגד עיתון העדה: "ראיתי את גליון "דורות" מהשבוע האחרון פ' עקב ובו יצא בהתקפה ארסית ושפלה ובשצף קצף כנגד עט"ר מלך ישראל, מחאה נמרצה רועה נאמן לעדתו, על ישראל הדרתו, הכהן הגדול מאחיו, כ"ק מרן אדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א, כאשר השחיז את קולמוסו והבליע בדבריו אר"ס צפעוני, בחיצים ובליסטראות ודברים של דופי, ותלה בו בוקי סריקי באופן איום ונורא. וזאת לאחר שסילף במזיד את דבריו במכתב קדשו, בגיבובי בדותות ומגדלים של הבל ללא כל בסיס ויסוד, ובצורה מעוררת סלידה, מתוך כוונת זדון להטיל מום בקדשי קדשים.

"מחובת המחאה על זילותא דרבנן, הנני מוחה בכל תוקף, על מעשיו הנלוזים של "העורך" – אשר השקר והסילוף, ההשמצה והזיוף המה ארבעה אבותיו – וכנגד כל אלו המגבים אותו בתירוצים מצוצים מן האצבע, ולמען דעת כי יש אלקים בישראל, ולא יהיו קדושי עליון כאסקופה הנדרסת בפני כל פוחז וריק, ובפרט בשנים האחרונות, אשר כבוד התורה הושפל עד לעפר ונרמס בריש גלי, וכבוד גדולי וצדיקי הדור הושם ללעג ולקלס, ושכינה אומרת קלני מראשי קלני מזרועי, אוי להם לבריות מעלבונה של תורה, עשאוני בני ככינור שמנגנים בו לצים".



תולדות אהרן מכתב עיתון העדה טוביה ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד