ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נקמת 'הפלג': העדה החרדית תפגין באלעד

גורמים בפלג המעוניינים לנקום בישראל פרוש על השלום שהוביל עם 'דגל' וכניסתו של יעקב אשר לכנסת, שכנעו את עסקני 'העדה החרדית' לחרוג ממנהגם ולהגיע להפגין באלעד

הפגנת 'העדה'. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת 'העדה'. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

הולך ומתחזק החיבור בין 'הפלג הירושלמי' ל'עדה החרדית' - כשהראשונים מצליחים לרתום את האחרונים למאבקים בהם לא עסקו בעבר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כך, לראשונה 'העדה החרדית' פורסת כנפייה לאלעד, ויוצאת למחאה על אירוע בו משטרת ישראל מציגה יכולותיה בפני הקהל, במסגרת פרויקט למען הקהילה, המתקיים גם בכיכר ספרא בירושלים ובתחנת המשטרה בדרום תל אביב, ואשר יוצג באלעד בהשתתפות המפכ"ל אלשיך וראש העיר פרוש.

כדי להבין מה אירע הפעם, נסביר כי המחוזות לגבולות הגיזרה בתוכם ביד"צ העדה החרדית מנהל מאבקים - ידועים ומוכרים. בנושאים עקרוניים שחרתו על דגלם, כמו גיוס או חילולי קברים מחאות מתקיימות בכל הארץ, אבל נושאים אחרים, כמו חילולי שבת, מצעדי תועבה וכדומה, מחאות מתבצעות רק בירושלים. ובשנים האחרונות בבית שמש.

כלומר, בעניינים הנוגעים לאורחות חיים וחינוך ילדים, העדה מנהלת מאבקים רק בגבולות הגיזרה שלהם.

בדיקת 'בחדרי חרדים', מדוע המקרה באלעד שונה, גילתה כי מדובר ביוזמה של פעילים מטעם 'הפלג הירושלמי', שפנו לחבריהם העסקנים בעדה, כדי שאלו יארגנו מכתב בחתימת חברי הביד"צ נגד האירוע באלעד.

כשהמכתב יוצא הדופן הושג, בבטאון הבית 'הפלס' מיהרו להדגישו, בכתבה נרחבת בה נראה כאילו הפך העיתון לשופר רשמי ובטאון הפלג האולטרה שמרני וקיצוני. בשעות האחרונות אף מופצות קריאות בקרב מוקדי מידע של מעריצי הפלג, בשמו של הגר"ש אויערבך, לבוא להפגין הערב באלעד.

"מאז ששרוליק פרוש בישל הסכם בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה', הם 'מחפשים' אותו. מבחינתם זה שראש עיריית אלעד הביא לכך שיעקב אשר, שאת אי כניסתו לכנסת סימנו ב'פלג' כיעד אסטרטגי - ייכנס לכנסת וסאגת החינוך העצמאי תיפתר, זהו פשע בל יכופר, והם עכשיו גובים על כך מחיר" אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בסביבתו של ראש העיר, שמסרב להתרגש מהמחאה הסהרורית.



הפלג הירושלמי העדה החרדית אלעד ישראלפרוש יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד