ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שני מבריחי הסמים מבני ברק יישארו במעצר

הוארך מעצרם של משה יעקב קליין ושלום רוקח מבני ברק, שני החשודים בהברחת סמים מבלגיה לישראל - אך הבחורה מביתר עילית שוחררה

צילום ארכיון: משטרת ישראל
צילום ארכיון: משטרת ישראל

בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרם של משה יעקב קליין ושלום רוקח מבני ברק, שני החשודים בהברחת סמים מבלגיה לישראל.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משה קליין נעצר ביום ראשון שעבר בנמל התעופה בן גוריון עם חזרתו ארצה, לאחר שבמזוודתו נמצאו מוסלקים 7.5 קילו קוקאין טהור, בשווי למעלה משישה מיליוני שקלים. בהמשך, בלשי ימ"ר נגב עצרו גם את שלום רוקח בביתו שבבני ברק, בחשד שהגיע מבלגיה יחד עם קליין ואף הוא מעורב בהברחת הסמים. ברשותו של רוקח לא נמצאו סמים, אך במשטרה חושדים כי יש קשר ביניהם.

המשטרה ביקשה מבית משפט השלום בבאר שבע להאריך את מעצרם ב-11 ימים נוספים, אך השופט נעתר חלקית לבקשת עורכי הדין והאריך את מעצרם בשלושה עד שישה ימים.

עו"ד ניר יסלוביץ', פרקליטו של קליין, ביקש מנציג המשטרה לאשר כי מרשו מכחיש שידע על כך שיש סמים במזוודה. החוקר ליאור שחם סירב לאשר אך הוסיף כי החשוד "קושר את עצמו לחומר שנתפס במזוודה".

במהלך הדיון עלה כי קליין נחקר פעם אחת בלבד במשך כארבע שעות בסמוך למעצרו, ומאז הוא שוהה במעצר ללא חקירה. לטענת המשטרה עילות המעצר הן איסוף ראיות.

"סברתי שהיום חברי יגיע עם הצהרת תובע" אמר עו"ד ניר יסלוביץ', "חברי אומר בהגינותו שהלקוח שלי לא עצם את עיניו". לדבריו, קליין לא ידע שהמזוודה שנמצאת ברשותו מכילה סמים, וביקש לשקול חלופת מעצר.

השופט יעקב דנינו החליט להאריך את מעצרו של קליין ואמר כי "אחר עיון במארג הראיות המצרפי המונח בתיק שלפניי, עולה כי שמו של המשיב (קליין א.ש.) נשזר כחוט השני בגרסאות הרבות שנגבו בפרשה הנדונה, וניכר כי הוא מהווה חולייה משמעותית ובולטת במסגרת הפרשה החמורה המונחת בפניי".

עוד הוסיף כי החשד הסביר נגד קליין התעצם בנתיים. באשר לעילת המעצר ציין כי "מדובר בעבירות חמורות אשר יש בהן לגרום סיכון רב לציבור" ואמר כי אי אפשר להקהות את המעצר עם חלופה. לאחר שיקלול מסוכנותו קיבל חלקית את בקשת עוה"ד והאריך את מעצרו עד ליום ראשון הבא בצהרים.

באשר לשלום רוקח, לטענת המשטרה הוא פעל בשותפות מלאה עם קליין, למרות שבמזוודתו לא נמצאו סמים. רוקח נעצר בהמשך, אך בחיפוש שנעשה לא נתפסו סמים. לטענתו, לא ידוע לו כלל על סמים או כל דבר אחר חוץ מחפציו האישיים. אם בכלל היה משהו מעבר לחפצים האישיים שלו. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו מחשש למסוכנות. השופט האריך את מעצרו עד ליום חמישי הקרוב.

כפי שדווח ביום שישי ב'בחדרי', בלשי ימ"ר נגב עצרו גם צעירה, בת 25 מביתר עילית, בחשד שהייתה מעורבת יחד עם קליין בייבוא סמים לישראל בעבר. למשטרה נודע כי השניים הכירו, כך לדבריה, בפייסבוק וטסו בחודש יוני יחד לאמסטרדם. לאור כך, חושדים במשטרה כי גם אז הבריחו השניים סמים – וזאת למרות שהסמים לא נתפסו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של הצעירה, אולם השופט יעקב דנינו מבית משפט השלום בבאר שבע קיבל את טענות עורכות הדין טליה גרידיש ורויטל סבג שקד, וקבע כי לא קיים חשד סביר לגביה וחומר החקירה שהוצג לעיונו קשור בכלל לייבוא הסמים ב-21 באוגוסט, אז נעצר קליין עם הסמים בשדה התעופה.

"אין כל בדל של ראיה בתיק כי קיימת זיקה כלשהי בין החומר שאפשר כי היה ברשות המעורב האחר בחודש יוני 2016 ואשר חשוד כסם, לבין זה אשר לפי החשד הוכנס לארץ בחודש אוגוסט". לאור קביעה זו, השופט הורה על שחרורה למעצר בית עד ליום רביעי.

חוקרי מרחב נגב מחפשים לפחות שני חשודים נוספים שלטענתם קשורים לייבוא הסמים, אחד מהם הוא ככל הנראה בן משפחתו של אחד מהחשודים, וייתכן שהם אינם בישראל.

עו"ד לימור רוט חזן, שמייצגת את רוקח אמרה ל'בחדרי' כי "החשוד הוא ללא כל עבר פלילי מכל סוג שהוא. גם במקרה הזה, הוא נעצר בביתו מבלי שמצאו סמים ברשותו, ברכבו או בכל מקום אחר. אין לו כל קשר להברחת סמים אם הייתה כזו, גם לא לזה שנתפס עם מזוודה ובה סמים. אנו מקווים כי חקירת המשטרה תביא למסקנה כי לא הייתה לו כל מודעות או קשר להבאת סמים לארץ".
הברחת סמים הארכת מעצר חשודים בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד