י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"אם יבוא רפורמי למקווה - אתן לו לטבול"

יו"ר המועצה הדתית בתל אביב מסביר ל'בחדרי חרדים' מדוע נתן לרפורמים לטבול ולגייר במקווה שבסמכותו - ולמה ימשיך לנהוג כך

מקווה. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90
מקווה. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

המועצה הדתית בתל אביב אישרה לפני מספר ימים למתגיירים רפורמים לטבול במקווה הציבורי בשכונת הדר יוסף בתל אביב, בניגוד לעמדת המשרד לשירותי דת, וזאת לאחר שהתנועה הרפורמית שלחה מכתב איום בתביעה ליו"ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, בו ציינה שאם לא יהיה אישור למתגיירים הרפורמים לטבול, התנועה תתבע את המועצה הדתית במאות אלפי שקלים בגין אפליה. עם זאת, במשרד לשירותי דת נתנו הוראה למועצה הדתית שלא לאפשר טבילת רפורמים ולא לחשוש מתביעה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

למרות זאת, כאמור, יו"ר המועצה הדתית מזרחי חשש מאיום התביעה של הרפורמים וכנראה גם מכך שאף גורם במשרד הדתות לא יעמוד לצידו באם תהיה תביעה, ואישר לפני מספר ימים למתגיירים רפורמים לטבול במקווה הציבורי בשכונת הדר יוסף הנמצא תחת חסות המועצה הדתית. בעקבות כך דורשים כעת גורמים במשרד הדתות לפטר את מזרחי.

גורם בכיר במערך המקוואות במועצה הדתית אומר לבחדרי חרדים: "יש החלטת בג"צ מחודש פברואר שאומרת שיש לאפשר לרפורמים לערוך גיור במקוואות, ומאחר והמועצה הדתית בתל אביב נותנת שירות למינהל הגיור בתל אביב ולפי החלטת בג"צ אנו חייבים לתת לכולם, לכן אפשרנו לרפורמים בפעמים שדרשו לקיים טבילה".

לדבריו, "חוק המקוואות של משה גפני שאומר שמועצה דתית יכולה לתת שירות רק למי שהמועצה הדתית מחליטה ייכנס לתוקף רק עוד 9 חודשים, בנקודת זמן זו עד שהחוק של גפני ייכנס לתוקף אנו מחוייבים לאפשר טבילת רפורמים לפי החלטת בית משפט".

אלדד מזרחי, יו"ר המועצה הדתית, אומר לבחדרי חרדים: "אנשים לא בקיאים בעניין ואומרים שהשר רוצה לפטר אותי, על מה? על זה שקיימתי החלטת בית משפט?"

אנשים מנסים לפגוע בתפקידך?

"לא יודע, לא שר הדתות ולא אף אחד דיבר איתי, זה עניינים פוליטיים נמוכים".

למה לא שאלת רב לפני?

"יצאתי מתוך נקודת הנחה שהחלטות בית משפט ובג"צ צריך לקיים, ואני משוכנע שכל אחד אחר היה נוהג כפי שנהגתי בהתאם להחלטת בית משפט".

מחר מגיע רפורמי שרוצה לטבול - אתה מאפשר לו?

"כן, כל עוד החלטת בג"צ קיימת. לא התקבלה כל הנחייה למנוע אישור טבילה מגורמים כאלו או אחרים כגון רפורמים או קונסרבטיבים, ואני מתאר לעצמי שהנחיה כזו לא תגיע, כי זה נוגד את החלטת בג"צ".

גורם נוסף במועצה הדתית בתל אביב אומר לבחדרי חרדים כי "יו"ר המועצה דתית אלדד מזרחי חשש מאוד מתביעת הרפורמים, ולכן אישר להם לטבול. אלדד אמר כי אם תהיה תביעה מצד הרפורמים אף אחד לא יבוא לסייע לו. הוא איש פעלתן מאוד, ומאז היותו יו"ר המועצה דתית יש עלייה של למעלה מ-20% בכמות הטובלות בעיר. בנוסף מזרחי אף שיפץ במליונים את המקוואות בעיר מתקציב עיריית תל אביב ולא ממשרד הדתות".
תל אביב מועצה דתית טבילה מתגיירים רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד