ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רוצים 'שקל הטהור'? הגישו רשימת תלמידים

לרגל יומא דהילולא של בעל ה'ויואל משה' מסאטמאר זי"ע, יחולקו השבוע כספים על ידי מפעל "שקל הטהור" של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לכל המוסדות על טהרת הקודש שאינם לוקחים כסף מהממשלה. אלא שהפעם יצטרכו המוסדות להעביר את רשימות התלמידים • כל הפרטים

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר

לרגל יומא דהילולא של בעל ה'ויואל משה' מסאטמאר זי"ע, יחולקו השבוע כספים על ידי מפעל "שקל הטהור" של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לכל המוסדות על טהרת הקודש שאינם לוקחים כסף מהממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החלוקה הפעם תבוצע באופן שונה לאחר שהמוסד החרדי 'חכמת לב' בירושלים, שאמור להיות על טהרת הקודש וקיבל גם כספים מהממשלה, התקינו נוהל חדש במפעל 'שקל הטהור' כי המוסדות שמקבלים כספים ימסרו את שמות ילדי המוסדות לידי הוועד, ותצהיר מיוחד עם שמות התלמידים יועבר למשרד החינוך לוודאות שהילדים האלו לא נמצאו ברשימות המשרד לקבלת כספים דרך מקומות אחרים.

במכתב ששיגר משב"ק האדמו"ר, שמואל טייטלבוים, אל מנהלי המוסדות, והגיע לידי "בחדרי חרדים", נכתב: "באתי בזה בהודעה לכל מנהלי המוסדות החשובים, המוסרים עצמם למען החינוך הטהור, היות ואנו עומדים כעת בע"ה שוב לשלוח תמיכה עבור המוסדות הקדושים. ע"כ באנו לבקש ממע"כ כי למען להיות בטוח שלא נעשים ע"י אינשי דלא מעלי השתמשות ברשימות התלמידים הלומדים במוסדותיכם במשרדי השלטונות כמו שקרה לצערנו בעבר באיזה מוסדות.

"נא לשלוח רשימות התלמידים הלומדים במוסדותיכם באופן מסודר כולל הפרטים דלהלן: שם התלמיד, שם האב, כתובת, עיר. הרשימות יהיה נמצא אך ורק אצל אנשים נאמנים אשר נתמנו לכך ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א.

"וכל אלו שימסרו השמות עד יום שני אור ליום כ"ו אב יוכלו בע"ה לקבל התמיכה למחרת ביומא דהילולא קדישא של מרן רביה"ק מסאטמאר זיע"א ובע"ה יודיעו לכם אח"כ סדרי וזמני החלוקה. וחפץ ד' בידינו יצליח לרומם קרנה של החינוך הטהור כפי רצון קדשו של כ"ק מרן רבינו הקדוש זי"ע, עדי נזכה לשמוע קול המבשר בהתגלות כבוד שמים עלינו במהרה בימינו אמן".





החלוקה העכשווית הפתיעה רבים, אפילו מחסידי סאטמר, שכן רק בקיץ האחרון גייס האדמו"ר מליוני דולרים עבור הקרן להצלת ילדי צרפת וחשבו שהדבר יפגע בתרומות למפעל 'שקל הטהור'.

גורמים בסאטמר אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "המפעל אותו הקים האדמו"ר במסירות נפש לפני כשלוש שנים, וכל נגידי סאטמאר יודעים שזו משאת נפשו של האדמו"ר, מי שרוצה לזכות ביקר וגדולה בעיני האדמו"ר תורם בשביל המפעל הקדוש הזה, לא היה אפילו ספק אצל האדמו"ר לקצץ מחלוקת שקל הטהור אף שקל. בחלוקה הזו הוסיף האדמו"ר עוד מיליון דולר לחזק את המוסדות על טהרת הקודש לאור הפגיעות של כמה אנשים בחומת חינוך הטהור".

בתוך כך, השנה מתגאים בחסידות סאטמר להציג רשימה של מוסדות חינוך חדשים על טהרת הקודש שהוקמו רק בשנה האחרונה על ידי תלמידי הגר"ש אויערבך, ויקבלו תמיכה לראשונה מהמפעל. כמו כן נכללו ברשימה השנה מוסדות חדשים שנפתחו על טהרת הקודש לילדי צרפת העולים לארץ.
חסידי סאטמר שקל הטהור רשימה מוסדות חכמת לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד