י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

67 שנים, 67 ספרים: הסופר שסגר מעגל מרגש

הפתעה כזו לא ציפתה למחבר הספרים הנודע מכפר חב"ד, הרב יקותיאל גרין, לכבוד יום הולדתו ה-67: ספר חדש שהגיע מבית הדפוס סגר מעגל של 67 ספרים

הרב יקותיאל גרין
הרב יקותיאל גרין צילום: ארכיון בחדרי

הרב יקותיאל גרין, הוא מחבר ספרים נודע מכפר חב"ד, העומד בראש מכון להוצאת ספרים לביאור ספר התניא ותורת החסידות בשפה ברורה ופשוטה לעם.

במשך שנים רבות הוא הקדיש את חייו לדבר אחד בלבד, כתיבה, כתיבה ושוב כתיבה.

אתמול הוא חגג יום הולדת 67, וכמה סימלי, ביום זה הגיעו מהדפוס שני ספרים חדשים שלו המדברים אודות התפילה בתורת חב"ד, "התפילה והעבודה" ו"התפילה החסידית".

"בהשגחה פרטית החלטתי לספור כמה ספרים יצאו עד היום. אני סופר ומגלה ששני הכרכים שהגיעו כעת הם ה-66 וה-67. באותו רגע החלטתי לקום ולנסוע לציונו של הרבי, להניח אותם שם", מספר הרב גרין בהתרגשות.


* * *

בספר "התפילה והעבודה", מדובר אודות מהותה הפנימית של התפילה המוגדרת כ"עבודה שבלב", וההתעלות הרוחנית הנשגבה שהיא פועלת במתפלל, הן בנשמתו והן בנפשו הבהמית. כאשר במקביל אנו מקבלים הדרכה מפורטת מרבותינו נשיאנו, ליחיד ולציבור, לתפילה הראויה בדרכה של החסידות.

בספר "התפילה החסידית", מובאים סיפורים מגוונים מאלפים, אודות תפילותיהם של האדמו"רים ובני ביתם, החסידים הראשונים, והמשפיעים וה"תמימים" שלמדו בישיבות חב"ד והולכים לאורה - שהתנהגותם מהוה דוגמא חיה לאופן התפילה המומלץ.

מדובר כאן בהרחבה, אודות מעלת התפילה של אנשים פשוטים ואמירת תהלים שלהם, הנאמרים בתמימות בפשטות ובהתלהבות וגורמים נחת רוח גדולה למעלה.

שני ספרים אלו, משלימים זה את זה. ובהתקבל "האור העולה על כולנה", מוצגת לפנינו המסכת הנפלאה של התפילה, כפי שהיא מבוארת בהרחבה בתורת חב"ד - תפילה, שבכוחה להעלות את המתפלל, לחברו עם הקב"ה. תפילה, שהשלכותיה באים לידי ביטוי, בלימוד התורה בקיום המצוות ובהתנהגות האדם כל היום כולו. תפילה, המשאירה את רישומה הטוב, גם על כל הנמצאים בסביבה.

ספרים אלו מצטרפים לסדרת ספרי "חסידות לעם" ובאור התניא "משכיל לאיתן". שנועדו, להביא את אור החסידות גם לציבור הרחב. ולסיע ביד העוסקים בהפצת המעינות בעבודתם בקודש, בקיום היעוד "אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעינותיך חוצה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד