ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

גפני מחריף את הטון: "כץ הכריז מלחמה על תורת ישראל" • צפו

הסערה סביב חילולי השבת ברכבת לא נרגעת וגפני מחריף את הטון נגד כץ: "מצד אחד הוא לוקח קרדיט על חילול השבת ומצד שני מסתתר מאחורי המשטרה. הוא רוצה שנפרוש בשביל לפגוע בנתניהו. גדולי הדור יכריעו האם לפרוש" • צפו

משה גפני (יעקב נחומי, פלאש 90)
משה גפני (יעקב נחומי, פלאש 90)

משבר השבת בין הנציגים החרדים לשר התחבורה ישראל כץ, על רקע פרשת עבודות הרכבת בשבת בתל אביב, מחריף. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), מחריף את הטון נגד כץ ומצהיר כי החלטת כץ לאשר את חילולי השבת היא הכרזת מלחמה על תורת ישראל.

במהלך סימפוזיון שנערך היום בקעמפ ישיבת "מאור התורה", חשף גפני את מאחורי הקלעים של הפרשה.

גפני: "כשהוא מזמין את כל ראשי המשרד שלו. הוא אמר והנחה אותם בפנינו לא לחלל שבת יותר. זה היה ביוזמתו. היו אמורות להתבצע עבודות בכביש מספר 22 באותה שבת, הוא הנחה והעבודה בוטלה. המשטרה הוציאה הודעה שבגלל כל מיני סיבות העבודות בוטלו ושלום על ישראל.



"לפני מספר ימים היתה בעיה בינו לבין ראש הממשלה. הוא במרכז הליכוד פעל נגד ראש הממשלה וראש הממשלה עשה פעולה שמאוד השפילה אותו מבחינה מפלגתית וככל הנראה הוא קיבל אז החלטה שהוא לוקח את תפוח האדמה הלוהט הזה ומגלגל את לפתחו של ראש הממשלה. הפעיל מערך בלתי רגיל של חילולי שבת, שכלל את העבודה בתל אביב שהיה חילול השם בקנה מידה בלתי רגיל. רכבת העמק, שלא ידענו מזה, עכשיו ביררתי האם במשרד ראש הממשלה ידע מזה ושם טוענים שלא".

גפני הציג טענה כי מי שבפועל מאשר את חילולי השבת בתחבורה הוא כץ, מאחר ובכוחו לעשות זאת, כמו בסיפור של כביש 22 וכמו שאמר לנציגים החרדים. בנוסף, כץ מצד אחד לקח קרדיט על העבודות בשבת - עם מסיבת העיתונאים בה טען כי לא נכנע ללחצים והעבודות בוצעו, ומצד שני מסתתר מאחורי המשטרה והייעוץ המשפטי וטוען כי הם אחראים לכך.

גפני: "השאלה מי נותן את ההוראות - עם כל הכבוד זה שר התחבורה. ראש הממשלה לא מתעסק בזה. יש כעת מאבק, הוא זורק את זה כל הזמן לראש הממשלה, הוא רוצה שאנחנו נפרוש מהקואליציה, הוא רוצה שנתניהו יפול - זה היעד שלו.

"הוא נותן את ההוראות, הוא בעל הבית. ראינו את זה במסיבת העיתונאים שהוא עשה במוצאי שבת - לא יודע איך הוא הגיע לשם, כנראה הגיע בשבת - הוא אמר 'אני עמדתי בלחצים, אני עשיתי'. הוא משקר במצח נחושה. המציאות הזאת שבה מגיע השר כץ ומצד אחד אומר שהוא לא אחראי, אלא נתניהו ושר העבודה, ואז מגיע בצאת השבת ועושה מסיבת עיתונאים, אני לא מדבר על הצילומים וההודעות שהם הוציאו במהלך השבת, הוא הכריז מלחמה על השם ועל תורתו. לא יסולח לאיש הזה. אנחנו איתו לא ננהל דיון על שום נושא.

"המציאות שבה ראש הממשלה אומר 'אני נגד חילולי שבת', אנחנו נותנים לו את האפשרות. האם אנחנו פורשים? התשובה לא. אנחנו נראה אם כנים דבריו ותהיה ישיבה מחר עם ראשי הקואליציה, נשמע את ראש הממשלה. תדעו שבמדינת ישראל משרד התחבורה עובד בשבת באופן מלא. הוא עובד במנהרה לירושלים, הוא עבד בגשר קרליבך, אז כץ אמר שהוא היה חולה, ואז התברר שגם אז הוא שיקר.

"מתברר שתכננו לעבוד ב-16 מקומות לפחות ברחבי הארץ, שזה בעיקר הרכבת. אני דיברתי עם בועז צפריר, מנכ"ל הרכבת, והוא אמר שאנחנו לא עושים עבודות בשבת אלא זה היה מקרה בודד. כלומר גם צפריר, כפקיד, שיקר אותנו, הכל בגיבוי של השר.

"הצביעות של לעשות מעשה זמרי ולבקש שכר כפנחס זה כץ, לא ראש הממשלה. אם אצל ראש הממשלה לא נקבל תשובה למה שאנחנו דורשים אז השותפות תתפרק. אני לא מחליט בדברים האלה. נביא את זה בפני גדולי התורה והם יחליטו האם לפרוש".
משה גפני חילולי שבת ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד