כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אבי כץ בראיון בלעדי: "הפשקווילים בסוף היו לטובה, בד"ץ זה היי-טק"

על רקע המעבר להכשר "בד"ץ העדה החרדית", מנכ"ל רשת "קופיקס", אבי כץ, בראיון בלעדי ל"בחדרי חרדים": "בסוף יצא שהפשקווילים נגדי היו לטובה. התברר לנו שבד"ץ זה שיא המודרניזציה, היי-טק"

אבי כץ (יונתן זינדל, פלאש 90)
אבי כץ (יונתן זינדל, פלאש 90)

כשאבי כץ הביא את בשורת ה"קופיקס" לבני ברק הוא לא ידע למה הוא נכנס. פשקווילים שהופצו בעיר תקפו אותו ואת הרשת שלו והיזם שגרם למהפכה בשוק הקפה בישראל נכנס למאבק נגד אחד הקיוסקים המוכרים בעיר.

אלא שמתברר שכל זה בכלל היה לטובה - עם המעבר של הרשת להכשר בד"ץ העדה החרדית - מה שלטענת כץ פותח בפניו אפשרויות נרחבות לכניסה מוגברת לשוק החרדי.

בראיון בלעדי ל"בחדרי חרדים" הוא מגולל את המעבר של הרשת להכשר בד"ץ העדה החרדית. "אנחנו פתחנו חנויות בבני ברק, ההכשר שלנו היה בד"ץ "בית יוסף", אבל אז קיבלנו התקפה בוטה מהחוגים החסידיים והליטאים. עמדו בפניי שתי אפשרויות - לבכות על מר גורלי ולהאשים את כל העולם או לקדם יוזמה" הוא מספר.

"החלטנו לפתוח רשת עם הכשרות הכי חזקה - "בד"ץ העדה החרדית". זה יגרום לשני דברים - לסיים את הוויכוח בבני ברק ובנוסף, יאפשר לנו לפתוח לפחות 15 סניפים נוספים במגזר החרדי".

כץ מוסיף, "יצאו נגדנו פשקווילים ואף אחד לא הצליח לענות על שאלה אחת פשוטה - איך 'שלוימלה' זה בסדר ואנחנו לא. אבל אני כבר לא שם. אנחנו החלטנו לראות איך מוציאים את המקסימום מזה וקיבלנו החלטה ללכת על הכשרות הכי טובה שיש".

לדבריו, המעבר לבד"ץ העדה מחייב מבחינתו שינוי לא רק במשגיחים אלא בכל האופרציה של הרשת: "בעקבות המעבר אנחנו לא נציב כסאות ולא יהיה אפשר לשבת במקום. בנוסף, הדרישות הם גם בנוגע לצוות העובדים במקום, שהכל יהיה ארוז בכדי שיהיה אפשר לקחת את האוכל".

"כשעוברים להכשר הבד"ץ זה לא למכור סנדוויץ' - אתה צריך לשנות את כל המערכת בשביל זה" אומר כץ. "את המפעל שלנו, הכי מתקדם להכנת מזון בארץ, הפכנו לייצור בהכשר הבד"ץ". לדבריו, "מעבר לשינוי המצב בבני ברק, המעבר לבד"ץ יאפשר לנו לפתוח לפחות עוד 15 סניפים במקומות שעד עכשיו לא היינו יכולים להיכנס אליהם. בקרוב אנחנו עומדים לפתוח חנות במאה שערים, גם בבית שמש אנחנו עומדים לפתוח סניף בהכשר הבד"ץ".

כץ מוסיף, "נסוגנו נסיגה טקטית מהחנות ברחוב הרצל - שהיא החנות הראשונה של קופיקס שנסגרה בארץ. היו שחשבו שנכנעו, אבל מי שמכיר אותנו ידע שאנחנו נחזור מהדלת הראשית".

כץ סיפר כי המהלך נעשה בעצתם של גדולי ישראל: "המהלך של "קופקיס בעיר" הוא מהלך חסר תקדים. המהלך הזה נעשה בעצתם של גדולי ישראל. גם אני אבי כץ מתייעץ עם גדולי ישראל". כץ מציין כי "רשת קופיקס על 150 סניפיה סגורה בשבת, גם הסניפים במגזר הערבי. אני ידוע כלוחם למען השבת. לא היה מאבק בנושא השבת בארץ שלא הייתי מעורב בו.

"שילמתי מדמי ומדמיי למען השבת. מעולם לא סירבתי לבקשתם של גדולי ישראל וגם הייתי שליח שלהם במקרים שונים. על שמי יש לפחות עשרה מרכזים מסחריים שסגורים בשבת כי אני פעלתי".

כץ הרחיב על הפוטנציאל הכלכלי הטמון במעבר להכשר "העדה": "היתרון הכלכלי במעבר לבד"ץ הוא גדול על ההוצאה. תחשוב בקיץ בשנה הבאה בקייטנות, כשיש מפעל ראשון בישראל שיכול לספק סנדוויצ'ים בהכשר הבד"ץ בשקלים בודדים, תחשוב אירועים, מוסדות".

אז הפשקווילים נגדך יצאו בסופו של דבר לטובה?

"כל דבר לטובה" אומר כץ ומוסיף, "'קטונתי מכל החסדים ומכל האמת שעשית עם עבדך' זו אימרה שתלויה אצלי במשרד. מי שמכיר אותי יודע שלא ויתרתי, תמיד חשבתי איך להוציא את המקסימום מהמצב".

עם המעבר להכשר "העדה" התברר לכץ ששם נמצאים בקדמת הטכנולוגיה: "אנשים חושבים על הבד"ץ במונחים פרימיטיביים - שיש איזה משגיח שמסתובב במדרונות. במפעל בהכשר הבד"ץ יש מכונה אוטומטית לברור אורז. זו המצאה ברמה בינלאומית. התברר לנו שמפעל בהכשר הבד"ץ זה שיא המודרניזציה, שיא הקידמה, שיא ההיי-טק. מתברר בדיעבד שמפעל בהכשר הבד"ץ הוא משוכלל. במשרד הבריאות מתפעמים מהם. אם אתה פועל לפי הדרישות של הבד"ץ אתה מעמיד מפעל מודרני.

"מה שקרה בבני ברק זה שהבנתי שכנראה לא עשיתי את העבודה כמו שצריך. הלכתי הביתה, עשיתי שיעורים, הפקתי לקחים. כנראה שציון טוב או טוב מאוד לא מספיק בבני ברק. אתה צריך להיות מצוין".
אבי כץ קופיקס בדצ העדה החרדית פשקווילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד