ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

יתד נאמן נגד הליכוד; הח"כים ייפגשו עם נתניהו

ביטאון 'דגל התורה' ממשיך להגיב בלוחמנות לסערת הרכבת, ומקונן היום על דמותו המסורתית של הליכוד שנעלמה

ראש הממשלה נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בעקבות חילולי השבת ברכבת - ביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' יוצא הבוקר (ג') בהתקפה חריפה נגד מפלגת הליכוד, ומאשים אותה כי היא הולכת ומאבדת את בלמיה.

בנוסף, מלין יתד כי חברי הליכוד שאמורים להיות מסורתיים מפנים כתף קרה למסורת. "הערכים המקודשים ביותר ליהדות, נרמסים ברגל גסה. בסוגיות דת ומדינה, מוכח פעם אחר פעם כי הליכוד אינו אותו ליכוד. ואף עלול לאבד את השותפות עם המפלגות החרדיות".

היום יפגשו ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו בנושא חילולי השבת. הצדדים צפויים לדון על הועדה בנושא עבודות בשבת שעליה הכריז נתניהו ביום שישי, בעקבות משבר עבודות הרכבת שהחריף בשבת האחרונה.

במאמר המערכת, שנכתב על ידי העורך הראשי של העיתון ישראל פרידמן, נכתב כי "בעבר זה לא היה יכול לקרות בממשלת ליכוד, אף שראשי הממשלות לא היו "דתיים" יותר. מעשה נפשע כזה התאפשר כי בסיסו "הדתי" של הליכוד התערער. זה איננו הליכוד שהיהדות החרדית הכירה והלכה אתו בשותפות ובנאמנות במדבר הפוליטי הלוהט. בעבר חבריו וראשיו היו אנשים מסורתיים ובוחריו נמנו על הציבור המסורתי – זה שמתקומם בימים אלו מחילול השבת ההמוני שלא לצורך ונגד הפגיעה החמורה והמתמשכת בצביונה היהודי של מדינת ישראל."

פרידמן תוקף בחריפות את הליכוד - "מה שקורה עכשיו בארץ חושף תמונת מצב מדאיגה שקברניטי הליכוד חייבים לשים לו לב. מפלגתם הולכת ומאבדת את בלמיה. חברי ליכוד שאמורים להיות מסורתיים, מתחילים להפנות כתף קרה למסורת. הערכים המקודשים ביותר ליהדות, נרמסים ברגל גסה. בסוגיות דת ומדינה, מוכח פעם אחר פעם כי הליכוד אינו אותו ליכוד. שאלות קשות כמו רפורמים או גיורים, אינן מאפיינות ואינן תואמות את הליכוד של פעם. חילול שבת הגרוע ביותר בתולדות המדינה, פגיעה חמורה בסטטוס קוו ורמיסת שבת קודש בריש גלי תוך עקירת הצביון היהודי של המדינה, הפכו להיות תג היכר. הליכוד של היום הפך להיות "הקיבוצים" של פעם. אז במה אתם יהודים?"

פרידמן מתריע בפני הליכוד על איבוד קולות של מסורתיים ודתיים בעקבות הפגיע בשבת "במבט למרחק זה חייב להטריד את קברניטי הליכוד. בוחרים מסורתיים שנתנו לו את קולם כדי שיתן תהודה למסורתיותם, כבר לא מוצאים שם בית. הדאגה להמוני העם שבשדות, כבר לא בהכרח עוברת משם. השאלה הנוקבת – אם אתם מסוגלים לרמוס את השבת באופן כל כך בוטה באופן ממלכתי, אז במה אתם יהודים – רובצת כעננה על ראשם. מול התנהלות כזו, כמה תפרים עלולים להיפרם בבוא העת. בטווח של זמן כמה "נדרים פוליטיים" עלולים להיות מופרים.

"אם לא יהיה שינוי, אם הליכוד לא יתעשת, לימים הוא עלול לאבד רבים מבוחריו שלמרות העובדה שאינם שומרי מצוות, הם לא מוכנים שמדינת ישראל תתבולל ותהייה מדינת גויים דוברי עברית. הליכוד עלול אף לאבד את שותפיו המסורתיים, שהולכים אתו בגלל שהוא לא מפלגת "קיבוצים". האחריות להמון העם, מחייבת. המחאה, לא רק של הציבור החרדי אלא גם המסורתי, תובעת ומזהירה: השבת, תמיד, ידעה לתבוע את עלבונה. מי שפגע בה, ואין זה משנה אם מדובר באישים או במפלגות, ירד בקלון מעל במת ההיסטוריה, כל פעם בדרכים אחרות".
נתניהו ישראל כץ יתד נאמן דגל התורה משבר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד