י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שי פירון: לעצור תקציב למוסד ללא לימודי ליבה, עד שלא יוכל לפעול

שר החינוך לשעבר מטעם "יש עתיד" ומי שיזם את חוק הליבה שבוטל רק לאחרונה, התבטא הבוקר בחריפות תקדימית על החינוך החרדי ללא לימודי הליבה, ואמר כי המטרה צריכה להיות שמוסד ללא ליבה לא יוכל לפעול • שערוריה

פירון עליך ישראל, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
פירון עליך ישראל, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

לקראת פתיחת שנת הלימודים אומר הבוקר (ג') שר החינוך לשעבר שי פירון כי צריך לקנוס באופן משמעותי את בתי הספר שלא ילמדו לימודי ליבה, ברמה שלא יתאפשר להם לקיים את המערכת באופן נורמטיבי.

פירון, יוזם "חוק הליבה" שבוטל בסוף מושב הקיץ של הכנסת, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי
"אני חשוב שהפתרון הוא לאפשר לחינוך החרדי ללמוד לימודי ליבה מחוץ לתלמודי תורה. לא הייתי מתעקש על למידה דווקא בתוך תלמודי התורה או בתוך מערכת השעות."

עם זאת הוסיף פירון ואמר כי "צריכה להיות הורדה או קנס משמעותי של תקצוב למי שלא עומד בדברים האלה, באופן כזה שבאמת לא יאפשר לקיים את המערכת באופן נורמטיבי".

יו"ר ועדת החינוך, יעקב מרגי אמר לגלי צה"ל כי "את החלק הארי של מקצועות הליבה חשוב שגם הציבור החרדי ילמד", והוסיף כי "השאלה האם זו בדרך של חקיקה. לא. 80 אחוז מהפעולות של משרד החינוך הן לא בחוק אלא בחוזר מנכ"ל, נהלים, למשרד החינוך יש אפשרות לקיים דו שיח עם מוסדות החינוך החרדים ואיפה שלומדים מקצועות ליבה לתמרץ אותם. הציבור החרדי יראה תמריצים כאלה ואחרים, ובסופו של דבר גם הם יגרור את עצמם לשם".


ההקלטה באדיבות גלי צה"ל
שי פירון לימודי ליבה יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד