ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

לקראת שנה"ל: פרוש נועד עם בכירי משרד החינוך

סגן שר החינוך כינס את בכירי המשרד לישיבת היערכות אחרונה לקראת פתיחת שנת הלימודים בימים הקרובים

מאיר פרוש, פלאש90
מאיר פרוש, פלאש90

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה קיים סגן שר החינוך מאיר פרוש פגישת היערכות עם מנכ"לית המשרד מיכל כהן וראשי האגפים הרלוונטיים.

הישיבה התקיימה במטרה להבטיח כי שנת הלימודים תיפתח במוסדות החינוך באופן חלק וללא תקלות. בפגישה השתתפו מלבד סגן השר ומנכ"לית המשרד גם נציגי חשבות המשרד, מינהל כלכלה ותקציבים, ראשי המינהל הפדגוגי, אגף אמח"י, מינהל רישוי ובקרה, מינהל החינוך המיוחד, מינהל מדע וטכנולוגיה והמחוז החרדי.

בפתח הישיבה אמר סגן השר פרוש כי ניתן לראות שינוי לטובה והפקת לקחים משנים עברו בכל הנוגע להיערכות לפתיחת שנה"ל. עם זאת, הדגיש פרוש כי "וודאי שתמיד יש מה לשפר ולייעל במסגרת העבודה השוטפת ולהשביח את ההתנהלות הכללית". בדבריו גם שיבח את מנהלי האגפים על היותם קשובים לרחשי הציבור החרדי, ועל עבודתם המקצועית המוגשת לכל פונה במהלך כל ימות השנה.

סגן השר פרוש העלה שוב את דרישתו כי המשרד לא יוכל להורות על סגירת בית ספר ככל שהליקויים אינם מהותיים. "גם כשהליקויים מהותיים", אמר הרב פרוש, "לא תבוצע סגירת מוסד בטרם המשרד מעניק מענה לכל התלמידים בחלופה חינוכית ראויה עבורם, כדי שלא ייפגעו לימודיהם כתוצאה מכך".

יצויין כי כבר במהלך השנה האחרונה הנחתה המנכ"לית את פקידי המשרד שלא למהר ולהוציא צווי סגירה, ולאחר שבשנה שעברה יצאו מאות צווי סגירה לבתי ספר - כמות הצווים השנה ירדה באופן דרסטי.

בנוגע לסוגיית תקצוב מוסדות החינוך המיוחד בתחילת שנה, הודיעו ראשי המינהל כי משרד החינוך יתקצב באופן שוטף את גני הילדים ובתי הספר של החינוך המיוחד לפי תקצוב חודש מאי בתשלום תקציבי מלא. כמו כן יועברו התשלומים הפרא רפואי ב70% מהתקציב השוטף לאחר שיבוץ התלמידים על ידי מחלקות החינוך המיוחד ברשויות. עם שידור כל מצבות התלמידים, יתוקצבו כולם באופן מלא, "זוהי בשורה לאחר שעד היום לא תמיד הם קיבלו את הכל במועד תחילת שנת הלימודים", אמרו במשרד.
מאיר פרוש המחוז החרדי שנת הלימודים משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד