י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ועד הורים: "נאבקנו לשוויון תנאים, והעלילו עלינו אפליה"

בעקבות איום ועדי ההורים בירושלים להשבתת הלימודים בבתי הספר לבנות בגלל הצבת קראוונים במקום כיתות לימוד ראויות - טוענים הורים ל'בחדרי חרדים' כי איימו עליהם שאם ישביתו הלימודים, יפרסמו עליהם שהם חוטאים באפליה עדתית

אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

כמעט כל תושב ירושלים ומי שעוקב אחרי התקשורת החרדית כבר נחשף לסיפורן העגום של הבנות החרדיות בקרית יובל, שעקב שיקולים מוזרים של הנהלת העיר נאלצות להיטלטל מדי יום לבית וגן, כאשר עד השנה נוצר עומס חריג ובלתי הגיוני בבית הספר השכונתי בבית וגן, ואך בקושי נפתרה הסוגיה, אך נדמה כי בעיה דומה וחמורה לא פחות מסתמנת כעת גם עבור תושבי השכונות פסגת זאב ונוה יעקב.

בשנים האחרונות התחרדה שכונת נוה יעקב בחלקה המרכזי (מלבד החלק שהיה חרדי גם בעבר). בעוד בשכונת נוה יעקב מזרח הורה רב הקהילה הגר"צ ובר לפתוח בית ספר נפרד, הרי שבחלק המרכזי הגיע הרב זילברמן לסיכום עם הנהלת בית הספר נוה בת שבע של החינוך העצמאי, ולפיו בשבע השנים האחרונות למדו בנות הקהילה החרדית בכיתות נפרדות.

בשנה הראשונה הייתה כיתה אחת של הקהילה החרדית, אולם השנה הקרובה כבר יהיו חמש כיתות של הקהילה ועוד כתה אחת שאינה מבנות הקהילה ובסך הכל כ-210 בנות במחזור.

בשכונה הסמוכה, פסגת זאב, לא קיים כרגע בית ספר לבנות, ובנות השכונה החפצות בחינוך חרדי לומדות בנוה יעקב. אלא שכאן התעוררה בעיה של ממש - בית הספר בבסיסו בנוי להכיל עד 500 תלמידות, וכך גם הוא רשום במשרד החינוך, אלא שכבר בשנה הקרובה צפויות ללמוד בו יותר מאלף בנות, ובקצב הגידול הנוכחי הוא צפוי להגיע לפחות ל-1600 בנות בתוך שנים אחדות.

בשנה הקרובה יהיו בכתה א' בבית הספר רק 15 בנות מפסגת זאב, אולם לפי מספרי הילדות בגני הילדים בפסגת זאב, המספר צפוי לעלות תוך שנתיים ולהגיע ל-50 בנות מפסגת זאב בכל מחזור, מה שמצדיק הקמת בית ספר עצמאי בשכונה.

נציגי ההורים בנוה יעקב מסבירים ל'בחדרי חרדים', כי ניתן לפתור את הבעיה של פסגת זאב בקלות, מאחר ובשכונה קיים בית ספר תורני בשם 'שערי ציון' שהתרוקן מתלמידיו, ואפשר לעשות לו הסבה לחרדי. לדבריהם, הם שוחחו בנושא עם מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין שהסכים עם הרעיון.

אלא שכל זה נתקע כשהאחרון פנה לסגן ראש העיר צביקה כהן. לטענתם, כהן העדיף להימנע מהיחלצות לטובת התושבים, ובמקום זאת חיפש תירוץ - ובמקרה הזה, טענות לאפליה מגזרית, בכך שבנות פסגת זאב, שהן כרגע ברובן ספרדיות, לומדות בכתה הנפרדת שאינה של הקהילה.

"זה טיעון מביך ומטופש", אומר ל'בחדרי חרדים' ל. אב לבת בבית הספר, מצביע ש"ס וספרדי בעצמו, "יותר מ-50% מהבנות בכתות של הקהילה עצמה הן ספרדיות. החלוקה היא על בסיס שכונתי קהילתי וממש לא קשורה לעדתיות. מעצבן אותי שבמקום להיחלץ לטובת שולחיו מחפש כהן תירוצים שונים ומשונים להתייצב נגדנו, בוחריו".

אין שום אפליה?

"איזו אפליה? יש שני חיידרים ספרדיים בשכונה שהם עצמם מתקשרים לברר אצלנו על משפחות שבנותיהן לומדות בבית הספר, והם לא מקבלים את האחים... כבר לפני כמה שנים היה מי שלא התקבל והתלונן למשרד החינוך על אפליה עדתית, ואז משרד החינוך בדק והסכים שאין שום בעיה".

מה יהיה הרווח המיידי מהקמת בית ספר בגבעת זאב?

"היינו חוסכים השנה קראוון אחד ובשנים הבאות אף יותר".

סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן הגיב ל'בחדרי חרדים': "דעתי לאורך כל השנים היא שבכל שכונה שקיים צורך לבנות ביה"ס חרדי לילדי השכונה, הרי שהעיריה מחויבת לענין. לגבי שכונת פסגת זאב ועוד שכונות הדומים לה דעתי לא משתנה, אע"פ שראש העיר סובר אחרת ממני.

בשכונת נווה יעקב הנושא מקבל משנה תוקף והבעיה מחריפה ולכן תצטרך עירית ירושלים והעומד בראשה ראש העיר מר ניר ברקת לאפשר בניית מבנה חדש לטובת האוכלוסיה שמגיעה משכונת פסגת זאב"
פסגת זאב בית ספר אפליה עדתית חינוך עצמאי צביקה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד